- tor 11 sep 2014, 01:28
#897558
Vingen givet, utvändig tröskeldekor antingen volvo original i känslig plast eller den mera uppkäftiga qpax S-bar, ev. med ett antal sidomarkeringsljus i LED-utförande.
Byt ut diffusern i silver fram och bak mot senaste versionen som är lite annorlunda men snyggare och MY14 grillen för att särskilja XC:n från en V70 ännu tydligare.
Belyst tröskeldekor sitter som en smäck, R-alu pedaler samt feta r-design ratten oavsett snygga 08-09 eller mera normala 10-.
På med nya MY14 bakljusena, bort med dimljusena och in med DRL från V50 alt. in med kraftiga "50w"LED i dimljusena och rensa allt vad kladd på bakluckan heter så den är lättare att hålla ren utan att skit fastnar i bokstäver och siffror eller list, ev. delvis foliering av bakluckan om färgen är rätt så det blir passande.
In med belysta växelspaken som har samma design som MY13- men med trevlig LED-ring, bonus om det är sköna R-design varianten, med automat är det bonus att manuella läget hamnar på rätt sida igen mot föraren.
Vit LED i all innerbelysning samt park/sidomarkering/nummerskylsbelysning samt markbelysning i backspeglarna om dessa kan bytas på en MY13.
Montera LED-list under bakkanten ramen på framstolen så det lyser lite halvsvagt i fotutrymmet för baksätet så det blir lite känsla även där, likaså led-ring i mugghållare och belysning i dörrhandtagen.
Dock prio 1 är tråkiga men ack så viktiga stänkskydd utöver silvervision i bakljus samt speglarna, även toning av bakre 5-rutor om det inte är fabrikstoning.
Som lök på laxen in med lite certifierade ettor och nollor för egen trevnad vid rödljusen när en finnig 18 åring i sin asfaltsskrapande och stylade 850"R" vill racea mot "traktorn"
Kan fortsätta hela veckan på receptet jag jobbar på och inte ens är halvvägs på och till största delen "originaldelar".
Som överkurs kan man ju försöka med att få senaste TFT-instrumentet att fungera till 100% vilket vore pricken över i:et på äldre bilar.
Its1more skrev:Sänka en XC då kan man gå på en trottoarslickande V70 istället och komma billigare undan. Nä XC skall vara osänkt för att inte förlora sin poäng, 17-18" om mycket grusvägar, 20"+ om den går mest asfalt.crumpets skrev:R-designprylar blir ju lite svårt till en XC, men sänkning och fina fälgar sitter ju som en sportmössa.Sitter redan 18" Zephyrus på...jag tycker de är snygga. Sen har den Four-C vilket försvårar en sänknig... Det går, men då måste också modifierad mjukvara laddas in sägs det.
Vinge och tröskeldekor samt andra backspegelkåpor är väl det jag själv kan komma på.
Philips Silver Vision på blinkers är väl nästan självklart. Är de godkända av Bilprovningen förresten?
/Fredrik
Vingen givet, utvändig tröskeldekor antingen volvo original i känslig plast eller den mera uppkäftiga qpax S-bar, ev. med ett antal sidomarkeringsljus i LED-utförande.
Byt ut diffusern i silver fram och bak mot senaste versionen som är lite annorlunda men snyggare och MY14 grillen för att särskilja XC:n från en V70 ännu tydligare.
Belyst tröskeldekor sitter som en smäck, R-alu pedaler samt feta r-design ratten oavsett snygga 08-09 eller mera normala 10-.
På med nya MY14 bakljusena, bort med dimljusena och in med DRL från V50 alt. in med kraftiga "50w"LED i dimljusena och rensa allt vad kladd på bakluckan heter så den är lättare att hålla ren utan att skit fastnar i bokstäver och siffror eller list, ev. delvis foliering av bakluckan om färgen är rätt så det blir passande.
In med belysta växelspaken som har samma design som MY13- men med trevlig LED-ring, bonus om det är sköna R-design varianten, med automat är det bonus att manuella läget hamnar på rätt sida igen mot föraren.
Vit LED i all innerbelysning samt park/sidomarkering/nummerskylsbelysning samt markbelysning i backspeglarna om dessa kan bytas på en MY13.
Montera LED-list under bakkanten ramen på framstolen så det lyser lite halvsvagt i fotutrymmet för baksätet så det blir lite känsla även där, likaså led-ring i mugghållare och belysning i dörrhandtagen.
Dock prio 1 är tråkiga men ack så viktiga stänkskydd utöver silvervision i bakljus samt speglarna, även toning av bakre 5-rutor om det inte är fabrikstoning.
Som lök på laxen in med lite certifierade ettor och nollor för egen trevnad vid rödljusen när en finnig 18 åring i sin asfaltsskrapande och stylade 850"R" vill racea mot "traktorn"

Kan fortsätta hela veckan på receptet jag jobbar på och inte ens är halvvägs på och till största delen "originaldelar".
Som överkurs kan man ju försöka med att få senaste TFT-instrumentet att fungera till 100% vilket vore pricken över i:et på äldre bilar.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..