Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hos min V70 N har tändningslåset lagt av. Det var svårt att lista ut. Eftersom jag har volvo assistans var det enkelt att ordna bärgning och en hyrbil. Jag kollade i forumet vad det brukar kosta att byta låset. Låset skulle ligga vid 2400kr och arbetet skulle kosta 700kr. Det lär rimligt för ser att ta bort lite plast, borra ut skruvarna och sätta dit ett nytt lås. Sedan kom beskedet från bilia....
Låset 2700
Felsökning 500
Arbete 2500
Dra mig baklänges...... Undrar vad de gör?!
Hur länge tar det att byta låset? Det kan inte vara mer än en timme?
Senast redigerad av 1 jenselle, redigerad totalt 0 gånger.
ja vad tror du själv om du vänder dig till bilia?

Det är i särklass den dyraste volvo ÅF som någonsin skådats
vänd dig till någon annan verkstad, t ex volvo NärService. De är iaf bilmekaniker och kan tänka utan VIDA
man sätter nykeln i läge två,sen på utsidan av rattlåset så finns det ett litet hål ,i hålet finns en fjäder"pinne" som man trycker in och man drar i nykeln och cylindern följer med ut..enkelt förklarat...
Bilia är för mig en nödlösning, trots att jag bor ett stenkast från dem. Det är billigare att köra 5-10 mil från min hemkommun för att lämna in bilen på service och reparationer. Dessutom ger andra mindre anläggningar ofta betydligt bättre service mot mig som kund. På min nuvarande bil har Bilia i princip bara fått göra garantijobb som jag inte betalar en enda krona själv för... Tex. 2-3000 kronors skillnad för en enkel service är inte försvarbart.
S6024t skrev:man sätter nykeln i läge två,sen på utsidan av rattlåset så finns det ett litet hål ,i hålet finns en fjäder"pinne" som man trycker in och man drar i nykeln och cylindern följer med ut..enkelt förklarat...
Problemet var att bara kunde vrida till läge 1.
Skulle det funka med en skruvmejsel i låset och sedan vrida?

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]