NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knegon
Funderar på en begagnad C70 plåtcab, något man bör se upp med?
Någon som har en som är nöjd/missnöjd?
av Agneo
Undvik första årsmodellen skulle jag nog säga alltså -06 av diverse anledningar!
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag har en C70N T5 -08 som jag är nöjd med. Det har inte varit något speciellt med den. Jag har haft den sen den var ny och ser till att smörja alla lister i och runt taket året runt. Den har rullat ca 8400 mil nu och fungerar felfritt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Lyft ur golvmattorna och känn på golvet så att inte det är blött där. Tycker det "Ploppar" upp fler och fler av dessa "Blötagolvettrådar" här nu för tiden för att ac-dräneringsslang lossnat eller annan dräneringsslang.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fast det blöta på golvet är väl C70 med tygtak? Hade problem med det jag också när jag hade en C70 cab MY04.

Har haft ett par nya med plåttak, första var (vad jag vet) Sveriges första, MY06 T5, en MY09 T5 och sen en MY12 T5. Alla har funkat otroligt bra!! Har inte varit något speciellt fel alls, utan smågrejer som kan drabba alla nya bilar.
av Lövet
Tips är att provköra ordentligt. Det har lite med förväntningarna att göra men jag tyckte tyvärr C70 var betydligt tråkigare att köra än väntat. Som komfortglidare funkar den dock utmärkt! Dessutom ordentligt användbart baksäte och bagage.
Användarvisningsbild
av Micce1980
XC90_Executive skrev:Fast det blöta på golvet är väl C70 med tygtak? Hade problem med det jag också när jag hade en C70 cab MY04.
Nej jag misstänker att ac dräneringen sitter på samma sätt som på C30/S40n/V50 kan lossna ur fästet som sitter där passageraren fram vilar sin vänsterfot. Lossnar den blir det blött på golvet i bilens högersida. Tycker bara att det skrivs lite om detta ibland, inte bara för de modeller jag nämner här tyvärr.
av cse
Sprickor i strålkastar "glasen" (xenon) bytte 1 gång på min -07 bytte bort bilen när jag fick det andra gången. 8k styck
av knegon
Låter ju rätt ok...strålkastare för 8000 låter ju mindre kul dock..har C70'n egna eller delar den med någon annan Volvo modell?
Vad kostar strålkastare till andra Volvo av samma årsmodell är det lika dyrt eller sticker C70 ut extra mycket?
Kollade bildelsbasen där fanns en del till den faceliftade versionen som kom 2010 men inga till 2006-2009 årsmodell.

Dessa verkar iofs sälja nya till "hyfsat pris"
http://www.bildelar24.com/volvo/c70-ii- ... are-insats

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]

Har du kollat felkoder? Min D4 VEA -15 har gjort s[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]