Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Produktionen drar väl igång på allvar efter årsskiftet, så får jag gissa säger jag; inte tidigare än nästa år.
Användarvisningsbild
av Snowie
Står en i kungsträdgården. dock bara att titta på.
Riktigt fet i verkligheten, betydligt större än vad jag hade räknat med.
av Amli
Jag har också varit och sett den i Kungsträdgården. Tyvärr får man inte kolla i den, vilket jag är mest nyfiken på. Men den ser som sagt riktigt bra ut.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag var och tittade på den i Kungsträdgården igår, och jag måste säga att nya XC90 är en tjusig kärra! De hade tyvärr valt lite tråkig färg i mitt tycke, någon typ av beige metallic, men ändå blev jag imponerad över designen :D

Volvo gör verkligen marknadens snyggaste SUVar just nu! XC90 är klart snyggare än ML, X5, Q7, Lexus etc, detsamma tycker jag gäller XC60 som är snyggare än samtliga konkurrenter i den storleksklassen
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Går ett rykte om att nya XC90 ska visas i Kosta glashytta i samband med att julkommersen vid Kosta Outlet startar nästa helg.
Orrefors Kosta Boda gör ju växelspaksknoppen i kristall till T8.

Någon som kan verifiera alternativt dementera detta?

/Henry
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jag ska till Kosta då i annat syfte, såklart. Blir isf 3dje gången jag får se vagnen :) tack för tipset

Har några mindre skador som spot repair kan […]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]