- fre 24 okt 2014, 18:57
Hej!
Nu är det så att min 850 dog efter att den stått på tomgången i ca 20 min. Efter det startade den inte mer. Antog att den surnat så jag rengjorde tändstiften men det hjälpte inte.
Varje gång när jag försöker starta den så liksom hostar den och smäller i avgassystemet samt som om att den slår motorn baklänges när den väl tänder till, vilket inte är ofta.
Tändkablarna sitter rätt, har trippelkollat.
Vad tusan kan det vara för fel?
När jag väl hade fått igång den idag efter x antal minuters nötande på startmotorn så tog jag den på en provtur för att försöka "bränna ur" den. Gav jag gas långsamt så varvade den upp, men gav jag allt på en gång dog den direkt.
Bilen dog innan jag hann hem igen, så bilen och fick bogseras hem...
Super!
Den har ej satt några felkoder på varken bränsle eller tändning.
Hjälp angående vad felet kan vara uppskattas!
Nu är det så att min 850 dog efter att den stått på tomgången i ca 20 min. Efter det startade den inte mer. Antog att den surnat så jag rengjorde tändstiften men det hjälpte inte.
Varje gång när jag försöker starta den så liksom hostar den och smäller i avgassystemet samt som om att den slår motorn baklänges när den väl tänder till, vilket inte är ofta.
Tändkablarna sitter rätt, har trippelkollat.
Vad tusan kan det vara för fel?
När jag väl hade fått igång den idag efter x antal minuters nötande på startmotorn så tog jag den på en provtur för att försöka "bränna ur" den. Gav jag gas långsamt så varvade den upp, men gav jag allt på en gång dog den direkt.
Bilen dog innan jag hann hem igen, så bilen och fick bogseras hem...
Super!
Den har ej satt några felkoder på varken bränsle eller tändning.
Hjälp angående vad felet kan vara uppskattas!
Senast redigerad av 1 Waltazhaar, redigerad totalt 0 gånger.