Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
LazerHawke skrev:
Kite skrev:Körfältsassistent är mycket smidigt enligt mig. + att du även bla får automatiskt helljus .
Sant men valde bort det denna gången :)
De gånger jag brukar köra farsgubbens XC60 är det Körfältsassisten det första jag stänger av. Finns nog inget mer irriterande ljud om att du är mitt på mittlinjen t ex på en landsväg eller Rv utan vajerräcken när det är lite mer kurvig väg och hastigheten bibehålls.
Användarvisningsbild
av Kite
Kluster skrev:
LazerHawke skrev:
Kite skrev:Körfältsassistent är mycket smidigt enligt mig. + att du även bla får automatiskt helljus .
Sant men valde bort det denna gången :)
De gånger jag brukar köra farsgubbens XC60 är det Körfältsassisten det första jag stänger av. Finns nog inget mer irriterande ljud om att du är mitt på mittlinjen t ex på en landsväg eller Rv utan vajerräcken när det är lite mer kurvig väg och hastigheten bibehålls.
Jag avsåg den aktiva varianten, som man får med på T5, där bilen istället för varningar via ljud lägger på ett mindre rattmoment för att hålla kvar dig i filen.

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]