Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Klart att det är bättre att bilen har det men kommer det vara tillräckligt för att bilen ska vara värd mer pengar på andrahandsmarknaden? Nej, inte lika mycket som tilläget kostar alltså är det en ekonomisk förlust.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Lövet skrev:Klart att det är bättre att bilen har det men kommer det vara tillräckligt för att bilen ska vara värd mer pengar på andrahandsmarknaden? Nej, inte lika mycket som tilläget kostar alltså är det en ekonomisk förlust.
Precis

samt batteriet kommer krångla efter ett tag!
Beror på. Jag har haft bränslevärmare i alla bilar sen 2002. Har aldrig haft problem med batteriet i någon. Fram till i år har jag oftast kört kortare sträckor.

Ska sägas att jag har haft största motorerna och det brukar (brukade?) betyda att man får bättre batteri och generator.
Användarvisningsbild
av sony
LazerHawke skrev:
sony skrev:
LazerHawke skrev:skulle bilen bli mer attraktiv för att jag slänger på ett VOC-paket?
Det är klart
Motivera en säker källa på det förutom att försäkringen blir billigare med denna installerad..
Frågan var om bilen skulle vara mer attraktiv , jag har inte sagt nåt om nåt annat?
av Lövet
crumpets skrev:Jag skulle som begköpare gärna lägga 10 000 extra på en bil med VOC allt annat lika. Extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemt bra tillbehör!
Då får man hoppas att det är Crumpets och inte jag då som letar bil när Lazerhawke ska sälja då. :wink: Själv kanske jag kanske skulle ge nån tusenlapp för det.

Oftast kan man inte räkna på det sättet dock utan det blir ju en helhet man tar ställning till. Väldigt sällan två identiska bilar med samma mätarställning ligger ute där endast nån utrustningsdetalj skiljer.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Lövet skrev:
crumpets skrev:Jag skulle som begköpare gärna lägga 10 000 extra på en bil med VOC allt annat lika. Extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemt bra tillbehör!
Då får man hoppas att det är Crumpets och inte jag då som letar bil när Lazerhawke ska sälja då. :wink: Själv kanske jag kanske skulle ge nån tusenlapp för det.

Oftast kan man inte räkna på det sättet dock utan det blir ju en helhet man tar ställning till. Väldigt sällan två identiska bilar med samma mätarställning ligger ute där endast nån utrustningsdetalj skiljer.
Som sagt kör på den specen jag radat upp ;)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Kite skrev:Körfältsassistent är mycket smidigt enligt mig. + att du även bla får automatiskt helljus .
Sant men valde bort det denna gången :)
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]