Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
JST skrev:Vi beställde en V60 ORE, T5 VEA den 22 aug (fredag vecka 34) och ska hämta den imorrn. Det ger 9 veckor från beställning till leverans.
Det ska bli kul! Sålde vår V70 -04 för tre veckor sen och har kört runt i andrabilen - Toyota Starlet -97 - sen dess...
Lägg ett ägg under pedalen så du ej glömmer att du inte behöver ge järnet när du ska iväg med nya motorn sen ;)
av JST
LazerHawke skrev:
JST skrev:Vi beställde en V60 ORE, T5 VEA den 22 aug (fredag vecka 34) och ska hämta den imorrn. Det ger 9 veckor från beställning till leverans.
Det ska bli kul! Sålde vår V70 -04 för tre veckor sen och har kört runt i andrabilen - Toyota Starlet -97 - sen dess...
Lägg ett ägg under pedalen så du ej glömmer att du inte behöver ge järnet när du ska iväg med nya motorn sen ;)
Bra tips.
Jag tar med ett ägg! Nåt annat jag bör tänka på? :D
av robeks
Fick mejl idag från Volvo att bilen är klar och på g till återförsäljare :D
Samt ändrad lev vecka från 46 till 45 så det låter lovande :D

Fast de kanske bara parkerar den utanför fabriken 1 vecka till vad vet jag ??:-/
av Mmjohan
volvobrasse skrev:
Mmjohan skrev:7 veckor, lev vecka 50. Beställde alltså vecka 42 och låg då på plats 5592, därefter backade kön men vände idag vid 5880 någonstans. Har lagt till bl.a. Paddlar och backkamera . Jag kommer kolla kön flera gånger om dagen tills den är klar, bästa julklappen om V50 håller hela vägen
Vad är det för spec på bilen? 7v lät sjukt snabbt :)
V60 D4 AWD Ocean Race,BE, Driver Support paketet, Klimatpaketet med VOC, stänkskydd, gummimattor, parkeringshjälp fram och bak OCH backkamera SAMT det coolaste: Växlingspaddlar

I går vände det i kön och den minskade med några hundra, lev. vecka 50 kvarstår dock. Rörelsen i kön kanske beror på att underleverantörerna levererat en batch med godsaker. Funderar på om tiden för leverans är optimal, dels nära jul när alla allmänt stressar men här kommer väl underleverantörerna stressat extramycket och under lång tid dessutom, hoppas på introverta och kyligt fokuserade kvalitets kontrollanter när det blir dags
Användarvisningsbild
av LazerHawke
JST skrev:
LazerHawke skrev:
Bra tips.
Jag tar med ett ägg! Nåt annat jag bör tänka på? :D
hehe ne det är väl det ;)
Användarvisningsbild
av sony
Från början var det v50 nu är vi nere på v48
Bilagor
Screenshot_2014-10-24-10-58-10.png
Screenshot_2014-10-24-10-58-10.png (419.05 KiB) Visad 475 gånger
Användarvisningsbild
av Rillee
Var inne och tittade igår då stod det: 2156 före i kön
gick in och titta idag då stod det: Din bil är byggd och på väg att levereras från Torslanda

Men det står fortfarande 2 veckor till leverans
Användarvisningsbild
av Rillee
Och nu fick jag precis ett mail där det stod att de hade börjat bygga min bil. Tycker de kan lägga ner leverans status, verkar inte funka riktigt. .
av slappo
Kom just hem från förhandlingen med min bilförsäljare då jag fick preliminär leverans v15-16 på min bil (XC60 Ocean Race paketet), Och det är alldeles för långt bort för mig då jag behöver bilen efter nyår. Men hur som helst så lyckades jag få en bil med Summum paketet med samma utrustningsgrad plus sportstolar, panel Pianosvart och andra fälgar än original då jag tycker dom var lite tråkiga. Bilen skulle dom leverera innan nyår då jag skippade ocean race paketet. :D
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 203

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken