Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skall vara originalmonterade för det finns en automatisk nivåreglering monterad, så utan den så är xenon olagligt
Bild

Av reflexerna i bilden att döma ser det ut som att det sitter orange sidomarkeringslampor. Borde vara perfekt med kromade alltså för att få klart utseende. Sitter de här strålkastarhusen bara på nya sportmodellerna?
Sidomarkeringen är borta på -15 ja. Men hålet för att stoppa i lampan finns kvar. Så man skulle ju kunna göra någon hemma-lösning med en lös lamphållare och orangea dioder. :) Det orangea som skymtar bakom är färglinsen till blinkersen. Själva blinkerslampan är vit, och av en modell som inte finns att få tag på som orange. Så då måste man ha den där fula linsen.

Men största problemet med -15-strålkastare är (skulle jag tro) att alla har adaptiva kurvljus så fort det är xenon. Det vet jag inte hur det fungerar om man sätter dom i en äldre bil som inte har kurvljus.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]