Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varken vw,audi,min egen volvo funkar det att bromsa ut kolven med fot bromsen,rätta mig om jag har fel någon som kan istället?
Då man skruvar in kolven med handbromsen på sista hacket då hamnar armen i nedersta läget o det är noll-läget räcker ej handbromswiren till får man släppa på den för att kunna haka i armen,då har man fullt tryck direkt från noll kan man säga....
Ok nu är jag med dig. Det stämmer det du säger om man skruvar in kolven så långt det går. Fast köper du nytt ok skall du ej röra kolven utan den är inskruvad såpass så att justeringsskruven på handbromsen redan tar. Därför skall man bromsa ut så mycket det går och sedan montera handbromswiren.
Det blir samma fel eftersom det är för stort spel då kolven är inskruvad det som går....
Samma princip är det då man byter klossar,bara skruva in kolven det som går dit med nya belägg-
sen spaka ut med armen tills det är ca 1mm mellan skiva o klossar sen kan man fotbromsa hur mycket som helst
och handbromsen tar på 4/5:e hacket inne i bilen om man ej har ändrat på justeringen där...
Sen plomberingen på nya ok skulle jag hellre kalla för transportsäkring så kolven ej skruvas ut!!
Nej på plomberingen finns det en notering om att man skall läsa medföljande beskrivning innan man monterar. I medföljande beskrivning står det väldigt tydligt och klart man skall fotbromsa ut och montera vajern absolut sist. Därför de har plomberat handbromsvajen. Är egentligen ingen riktig plombering utan ett buntband med en notering som sitter på handbromsarmen.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]