Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Agneo skrev:Ingen som har Aftonbladet plus som kan lägga in artikeln här i sin helhet?
Det bryter mot forumreglerna.
av Malmstroem
Och upphovsrättslagen. Jag förstår om forumansvarige inte vill ha klipp och klistra av hela artiklar.

Mindre citat går dock bra. :-)
Användarvisningsbild
av gurrish
Blir ändå lite förvånad av resultatet de kom fram till som Exquattro postade.
Användarvisningsbild
av Vojje
gurrish skrev:Blir ändå lite förvånad av resultatet de kom fram till som Exquattro postade.
man skulle faktiskt kunna tro att Volvo haft en gammal Skoda, enligt youtube länken, som förebild precis som Volvo var förste kund att köpa Subaru Outback en gång i tiden.
Användarvisningsbild
av C.W.
Nu var det väl i.o.f. fälg och däck som var felet.
Kan man anta att en Xc70 med normala däck skulle kunna klarat detta test bättre?
Moralen i visan är att om du planerar att råka ut för älgtest så byt till däck av mindre dimension. ;-//
För övrigt så kostar ju flärd extra!
av Mwi
Får be om ursäkt på tråd kapningen när det gäller kvällstidningar :roll:
C.W. skrev:Nu var det väl i.o.f. fälg och däck som var felet.
Kan man anta att en Xc70 med normala däck skulle kunna klarat detta test bättre?
Stämmer ganska bra en bil med lite högre tyngdpunkt, lite mjukare fjädring och däck med för bra grepp får problem. I USA har de ganska många vältnings olyckor med pickuper och Suvar där man monterat stora/snygga hjul.
Polisen i Sverige brukar ju utvärdera de modellerna man köper in ganska noggrant, de kör med 17" hjul på XC70
Användarvisningsbild
av ER
Blev ju ingen generalpunkaX7 som med nya Jeep GC iaf. (som var en halv hårsmån från att göra skoda sällskap i vältligan i älgtestet) och den höll sig på hjulen.
Skulle tro att även 18" funkar oavsett däckval av volvohandlaren urval till bilmodellen, även 19" funkar nog något bättre OM det är sämre bett i dom/längre livslängd då det inte håller i lika bra men bättre ekonomi om man tolkar utläggningen.
av chaffis75
Jag känner igen den där texten, är det inte från teknikens världs test? Jag är 99% att jag inte läst aftonbladet testet.
Fredrik

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]