- tis 21 okt 2014, 16:20
Att nokiadäck bla kan tillverkas i Ryssland är väl inget konstigt då Nokia äger en modernare fabrik där än den i Finland och lägre personalkostnad är ett sätt att hålla tillverkningskostnaden nere så priset kan bli lägre till slutkunden.
Mina pinfärska Hakka8 SUV som är "årets nyhet", made in Russia.
Dubbfria pirelliskrotet jag tvingades ta med på köpet med bilen men kommer att kasseras är "made in GB".
Säkert att mina andra Hakka7 och 8 till bilarna är tillverkade i samma fabrik i Ryssland av samma skäl och kommer mig tillgodo i slutändan.
Har nåt Barum till släpet som är tjekiska osv men dessa är allt annat än pinfärska.
Säger som Robert Collin:
Tillverkningsland säger ju ingenting alls numera i den globaliserade ekonomi där Pirelli bygger däck i Ryssland och Continental i Portugal och Goodyear i Polen.
Dessutom, ett lika stort problem som skräpdäck från Asien är att snåla svenskar kör året runt med sina odubbade vinterdäck. En mycket dålig idé. Som borde vara lika förbjuden som sommardäck på vintern.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..