Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snajper
Hej!!

Nu har jag en liten fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Jag har idag en S60 AWD från -03 som jag skulle vilja byta ratt på, ratten som sitter i är den tre- ekrade ratten med knappar för farthållaren och stereon. Jag tycker att den är skittråkig och skulle vilja byta till den nya sportratten med alu- inlägg.

Jag vet att det bara är att byta ratten och behålla airbag- modulen men min -03 har ju faktiskt något ljusare panel runt kliman/ stereon än vad bilarna har från -04 eller -05 och eftersom sportratten är mörkare än vad min är så undrar jag om det skulle se konstigt ut.

Vad tror ni?? Är det någon som bytt och VET vad resultatet blir??
Tack på förhand!!

/Snajper

P.S. Har för övrigt alu- paneler i bilen och spaceball- låda så jag inbillar mig att det skulle bli coolt med en ny kringla.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Det går fint. Sportratten är inte grå eller svart. Den är ett mellanting. Så den passar de olika

Skall själv byta ratt i vår/sommar så det blir en sån oxå.
Användarvisningsbild
av iaken
Lirar också på den iden. Knallpåsen är hiskeligt dyr alltså. Funderar seriöst att använda mina gamla goa bag med volvo texten och inte den där loggan. Man byter till en sån senare.. kanske! :P
Användarvisningsbild
av xandu
kolla denna hemsida:
http://www.haellquist.com/polartic/
där kan du få info om hur han bytte ratten på sin s80....
Användarvisningsbild
av Mr H
xandu skrev:kolla denna hemsida:
http://www.haellquist.com/polartic/
där kan du få info om hur han bytte ratten på sin s80....
Troligtvis behöver du dock inte adapterkabeln som jag var tvungen att trixa ihop utan "bara" plocka över din gamla airbag och rattkonsolen till den nya sportratten.

Kom bara ihåg att lossa minuspolen på batteriet INNAN du börjar demonteringen. Vänta dessutom MINST FEM minuter efter att du lossat minuspolen. När sedan allt är inkopplat igen sätter du tändningen i läge 2 INNAN du ansluter minuspolen igen.
Användarvisningsbild
av andjan
iaken skrev:Lirar också på den iden. Knallpåsen är hiskeligt dyr alltså. Funderar seriöst att använda mina gamla goa bag med volvo texten och inte den där loggan. Man byter till en sån senare.. kanske! :P

Har en airbag till 3 ekrad med nya loggan om du är intresserad
Användarvisningsbild
av iaken
andjan skrev:
iaken skrev:Lirar också på den iden. Knallpåsen är hiskeligt dyr alltså. Funderar seriöst att använda mina gamla goa bag med volvo texten och inte den där loggan. Man byter till en sån senare.. kanske! :P

Har en airbag till 3 ekrad med nya loggan om du är intresserad
har en liggandes. Det är sportratten som lyser med sin frånvaro :)
av T5R
Ratten finns på volvo, Vem vill köpa en begagnad kladdig ratt?
Användarvisningsbild
av iaken
T5R skrev:Ratten finns på volvo, Vem vill köpa en begagnad kladdig ratt?
Vem har sagt något om en begangnad? har precis köpt kamerautrustning för 8000 lök så ratten kommer senare :)
av T5R
Jag tolkade det som om att du skulle köpa den begagnad.

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]