Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
XC90_Executive skrev:När beställde du D6:an?
Första dagarna i oktober.
Användarvisningsbild
av Strebern
Primus skrev:
Vad är det för kaross? V/S/XC
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Strebern skrev:
Primus skrev:
Vad är det för kaross? V/S/XC
D6 finns bara med V60 i dagsläget
Användarvisningsbild
av Strebern
Primus skrev:Idag hände något överraskande. Min bilhandlare ringde och berättade att bilen kommer till dem v 48 och de kan leverera bilen till mig i början på v 49. PÅ "Min Volvo" så är den fortfarande bara orderlagd och planerad leverans v 49. Lite modigt av dem att ringa och boka in bilen redan nu, eller? Har D6 förkörsrätt i produktionen så att de i princip alltid håller tiderna?
Beställde min bil 30 september (V60 T6 2.0) prel lev var då V.48. Bilen gick i onsdags förra veckan till 1:a steget i produktion (plåt) på minvolvo och levtid gick till V.47.

Verkar generellt ligga på runt 7 veckors levtid på Torslanda just nu för icke OR-bilar, och då är 1 av veckorna handlarens vecka.
Senast redigerad av 1 Strebern, redigerad totalt 0 gånger.
av Rudolfs
Strebern skrev:
Primus skrev:Idag hände något överraskande. Min bilhandlare ringde och berättade att bilen kommer till dem v 48 och de kan leverera bilen till mig i början på v 49. PÅ "Min Volvo" så är den fortfarande bara orderlagd och planerad leverans v 49. Lite modigt av dem att ringa och boka in bilen redan nu, eller? Har D6 förkörsrätt i produktionen så att de i princip alltid håller tiderna?
Beställde min bil 30 oktober (V60 T6 2.0) prel lev var då V.48. Bilen gick i onsdags förra veckan till 1:a steget i produktion (plåt) på minvolvo och levtid gick till V.47.

Verkar generellt ligga på runt 7 veckors levtid på Torslanda just nu för icke OR-bilar, och då är 1 av veckorna handlarens vecka.

säker på att du beställde din bil om nio dagar? ;)
Användarvisningsbild
av Strebern
Rudolfs skrev:
Strebern skrev:
Beställde min bil 30 oktober (V60 T6 2.0) prel lev var då V.48. Bilen gick i onsdags förra veckan till 1:a steget i produktion (plåt) på minvolvo och levtid gick till V.47.

säker på att du beställde din bil om nio dagar? ;)
Reviderat! 8)
av robeks
I måndags såg jag på minvolvo att bilen är
på g att levereras från Torslanda och
idag fick jag mejl från Volvo att min bil börjar
byggas! Undrar om jag får 2st bilar till priset av 1.

Verkar som inget förutom kanske leverans vecka som möjligen stämmer. :???: :???: :???:
av Rudolfs
Jag tog kontakt med min säljare idag om att ändra om min Ocean race till en Summum BE PRO med samma grejjer. Väntar på offert så får vi se vad vi hittar på.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ja, jag hoppas verkligen att detta är snurrigt.För i mitt fall så har antal veckor minskat, men däremot könummret blir högre och högre för mig allt eftersom tiden går :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 203

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]