Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Ni glömmer ju det viktigaste, att VOC ringer på hjälp även om ni tuppat av. Den kräver inte knapptryck utan om ni smäller och blir chockade/svimmar/whatever så att ni tänker på nåt annat så ringer den automatiskt upp larmcentralen och lämnar detaljer och koordinater för olyckan. Bara den funktionen är helt ovärderlig enligt mig.
av Psyko
crumpets skrev:Ni glömmer ju det viktigaste, att VOC ringer på hjälp även om ni tuppat av. Den kräver inte knapptryck utan om ni smäller och blir chockade/svimmar/whatever så att ni tänker på nåt annat så ringer den automatiskt upp larmcentralen och lämnar detaljer och koordinater för olyckan. Bara den funktionen är helt ovärderlig enligt mig.
Håller med! Man pratar alldeles för sällan om säkerhetsfunktionerna i VOC. Helt ovärderligt om man går av vägen på en lågtrafikerad väg tex. Även bra om man kommer först till en olycka, enkelt att då trycka på sos knappen och räddningstjänst får då reda på exakt vart din bil befinner sig.
av Exquattro
Håller med, jag också. Det var faktiskt en av anledningarna till att jag valde Volvo, en riktig trygghet för oss som är ute och kör mycket. Nu vet jag att även BMW har en form av samma system men det är konstigt att inte fler har det. Jag har en kompis som köpt nya C-klass, enligt honom fungerar detta system i MB bara i Tyskland. Jag vet inte om det stämmer, tycker det är lite dåligt i så fall.
Användarvisningsbild
av crumpets
Ja, BMW har det väl som en del i bluetoothhandsfreen såvitt jag förstår av en kompis som nyss köpte en. Den ringer alltså upp med din telefon. Borde vara hyfsat likvärdigt om än möjligt att bilens antenn har lite bättre mottagning, men det borde ju inte spela någon roll för det mesta.
För mig känns det som ett must have, precis som driver support. Dessa två system i en bil får den att ta klivet från dum-telefon till smartphone känner jag ungefär. Visst kan man köpa världens bästa dumtelefon idag, men den spelar i en annan (lägre)liga än de smarta.
av johbe
När bilen stått ett antal dygn konmer den att succesivt stänga ner sig för att spara el. Minns inte hur länge. Det gör att en bil som stått orörd länge inte går att nå och appen kommer att tala om det om man försöker koppla upp sig. Sen har VOC problem ibland också förstås, har hänt flera gånger under det dryga år jag haft bilen.

Du kan starta värmare med fjärrnyckeln om du har den tror jag, men jag kan ha fel.

Bränslevärmaren har en max körtid, minns inte hur länge men någonstans mellan 30-45 minuter.

Allt detta står förstås i instruktionsboken. :D

/J
Användarvisningsbild
av joel80
Efter 48 timmar är den inte ständigt uppkopplad..däremot "kopplar" voc upp en gång i timmen, så det går att ställa t.ex timer, bara man är ute i tid. Efter 7 dagar (tror jag det var) kopplar den ner helt och då måste man starta bilen för att voc ska igång igen.

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]