Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Dom jag talat med som haft W212 med halogen har alla varit missnöjda med ljuskvalitén. Jag gissar att det är ett medvetet val av konstruktörerna i Stuttgart, för att fler kunder ska välja xenon. Det är fullt möjligt att göra halogenstrålkastare med drägligt ljus, men då skulle man inte sälja lika många tillvalspaket med adaptivt xenon med kurvljus och LED och allt vad det heter.

VIssa bilar har bra halogenljus (Renault Trafic 2011 som jag kör på jobbet är en av dem) men köper man en W212 utan xenonpaketet så ångrar man sig senast då höstmörkret kommer.
av Lövet
Helt klart finns det bilar med halogenljus som har utmärkt ljus. Volvo V70II är ett bra exempel. V50 däremot har bedrövligt halogenljus av nån märklig anledning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vi har en V70 Bi-Fuel automat på jobbet som enligt info är "taxi-specad". Den är tillverkad 2014-04, i trafik mitten på 2014-06-11 (MY14 eller MY15?). Känns som att det är en Momentum (svarta rails), 225 däck på 16", fast med helläder och inbyggda barnstolar bak. Kunde dock varit utan dessa stolar, ingen som kommer åka där... Kanske var den billig att leasa, har ingen koll på det dessvärre. Men att en taxi-specad hittar utanför den branchen är kanske inte allt för vanligt..?
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är nog inte helt ovanligt. Då Taxi Stockholm gjorde "ramavtal" med Bilia och, för taxiägarnas räkning, beställde 100 Volvo så kunde det ibland hända att någon som hade bråttom att få en bil leverarad fick rådet att köpa en "taxispecad" bil som stog nere i gropen vid Haga Norra. "Skriv i dag och hämta i morgon". :D
av MTH
Lite uppdateringar till tråden :P

Ovanlig XC60 T6 AWD då Summum som kanske de flesta vet inte finns i Sverige:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_XC ... ?ca=15&w=3

En av de S60 T5 AWD som upptäcktes på Volvo Bil tidigare i år har nu hamnat hos Upplands Motor, vilken rolig utrustning :lol: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=15&w=3

En S80 T5 med Ford-spis, Kinetic fast med skinn, RTI, taklucka, Keyless och Driver Support. Gubb-bil eller Volvo?
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_S80 ... ?ca=15&w=3
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kul med lite uppdateringar. :)

XC60 T6 AWD summum med dyr inscription klädsel antar jag att någon direktör på Volvo har kört, då de svenska kunderna inte får ha Summum utrustad T6. ;)

S60 T5 awd 5-cyl måste va en jäkla rolig bil att köra, står S60 Nationell i annonsen. Skulle va kul att provköra den och se hur den motorn med awd passar i den bilen. ;)
Användarvisningsbild
av Guru
MTH skrev:Lite uppdateringar till tråden :P
En av de S60 T5 AWD som upptäcktes på Volvo Bil tidigare i år har nu hamnat hos Upplands Motor, vilken rolig utrustning :lol: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=15&w=3

En S80 T5 med Ford-spis, Kinetic fast med skinn, RTI, taklucka, Keyless och Driver Support. Gubb-bil eller Volvo?
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_S80 ... ?ca=15&w=3
Båda två är förseriebilar. Utrustningen är vad som behövde verifieras, ofta blir kombinationen inte bra på något sätt.
av MTH
simonhalmstad skrev:S60 T5 awd 5-cyl måste va en jäkla rolig bil att köra, står S60 Nationell i annonsen. Skulle va kul att provköra den och se hur den motorn med awd passar i den bilen. ;)
Det är en underbar drivlina som passar bilen väldigt bra. Motorn "bluddrar" skönt vid kallstart precis som en amerikanare och när man vid fullgasacceleration når varvtalsstoppet kommer ett fantastiskt vinande från turbon som är HÖGT. Tyvärr solkas det hela en del av växellådan som inte är speciellt snabb men eftersom att det är en glidare avsedd för USA tycker jag personligen inte att det gör så mycket. Om den bara hade varit specad som en USA-bil, dvs. taklucka, elstolar, läder och lite annat hade jag varit "all over that like a fat kid on cake" :D
Användarvisningsbild
av Guru
MTH skrev:
simonhalmstad skrev:S60 T5 awd 5-cyl måste va en jäkla rolig bil att köra, står S60 Nationell i annonsen. Skulle va kul att provköra den och se hur den motorn med awd passar i den bilen. ;)
Det är en underbar drivlina som passar bilen väldigt bra. Motorn "bluddrar" skönt vid kallstart precis som en amerikanare och när man vid fullgasacceleration når varvtalsstoppet kommer ett fantastiskt vinande från turbon som är HÖGT. Tyvärr solkas det hela en del av växellådan som inte är speciellt snabb men eftersom att det är en glidare avsedd för USA tycker jag personligen inte att det gör så mycket. Om den bara hade varit specad som en USA-bil, dvs. taklucka, elstolar, läder och lite annat hade jag varit "all over that like a fat kid on cake" :D
Hade varit extra speciellt med en USA-specad bil i Ryssland! Det är ryss-spec på denna. :D Frågan är om det ingår cyklop/snorkel?
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 100

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&[…]

om du lägger en destination, "pratar&quo[…]