Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Min åkare gillar ljusbeigt (inte vitt, mer åt ljus läderbrunt med lite gult i) läder så därför har det blivit det i alla taxi jag kört och det är inga problem, efter ett halvår eller när det ser skitigt ut drar man bara av sätena med interiörtvätt och microduk på nån minut så är den nästan som ny igen (nån gång smörjer han in sätena som sig bör), och då snackar jag taxi med många nötande ur och in flera ggr varje dag och även skitiga.
det som i folkmun blivit nåt i stil med att det inte går att hålla rent ljust läder beror på okunskap. Håller man lädret rent och infettat så är det inga problem, men lädertvätt 2 ggr/år är nödvändigt.
Sen blir läder skrynkligt/spricker med åren och då ser det mörkare/smutsigare ut.
Volvos färgade/lackerade skinn ska man inte fetta in överhuvudtaget, det lägger sig bara ovanpå, när skinnet börjar se blankt ut är det för att det är skitigt. Jag brukar använda såpa och en mjuk borste 2gg/år och då grisas det rejält bak av kidszen, och jag har aldrig haft någar problem att få rent det, grått skinn.

En ren skininredning ska se matt ut i mitt tycke, inte glänsa som ett h**hus, men smaken är som baken.
Det som uroer meg med skinnet til Volvo idag er holdbarheten. Synes fargen slites veldig raskt av, imotsetning til tidligere skinntyper f.eks s60 fra 2003. Min XC70 2013 har jeg allerede tegn på slitasje på fargen. På min mors V60 2012 er rygg trekket byttet 2 ganger på garanti.
Haft ett antal firmabilar med skinn. Lätt att torka av och dammsuga. Ljust skinn blir solkigt rätt snabbt dock. Numera kör jag bara svart tyg. Inte kallt på vintern, inte varmt på sommaren. Dessutom är tyg bara måttligt svårare att hålla rent. Med tanke på prispåslaget så åker jag hellre på fet semester för dom pengarna.

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]