Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enka
Hej
Nu har vi haft vår V60 (2011) i några veckor nu, ~100mil.

Fråga 1: kan man ändra i inställning så det visa om motor är uppvärmt?
Fråga 2: kanske inte en fråga, men jag tycker att Polestar inte ger något kick även när man varva upp motor till 4000rpm. Ska man känna en "turbokick" eller? Tycker bara att motor acc lika snabbt mellan 1000-4500 varv.
Fråga 3: kan man ställa in så man får en varning om man har ljusinställning på parkeringsljus på så batteri inte laddas ur bara för man glömmer den på..
Fråga 4: vi har auto lås bara alla dörrar när man kör iväg men tycker att det är störigt att dörrarna låser sig när man kliver ut ur bilen. Kan man ändra det?
Användarvisningsbild
av sony
1. Nej
2. Vet ej
3. Vet ej
4. Det kan man ändra i min bil funktionen
Användarvisningsbild
av Bilnörden
1. Vad jag vet så finns ingen sådan möjlighet.
2. Vilken motor gäller frågan?
3. Nej det går inte, lösning sluta köra med bara p ljus det är dessutom inte lagligt
4. Ja, borde finnas under inställningar.
av Psyko
Enka skrev:Hej
Nu har vi haft vår V60 (2011) i några veckor nu, ~100mil.

Fråga 1: kan man ändra i inställning så det visa om motor är uppvärmt?
Fråga 2: kanske inte en fråga, men jag tycker att Polestar inte ger något kick även när man varva upp motor till 4000rpm. Ska man känna en "turbokick" eller? Tycker bara att motor acc lika snabbt mellan 1000-4500 varv.
Fråga 3: kan man ställa in så man får en varning om man har ljusinställning på parkeringsljus på så batteri inte laddas ur bara för man glömmer den på..
Fråga 4: vi har auto lås bara alla dörrar när man kör iväg men tycker att det är störigt att dörrarna låser sig när man kliver ut ur bilen. Kan man ändra det?
1. Nej

2. Testade du den utan Polestar ?

3. Nej

4. Ja, inställningar i Sensus (låsinställningar)
av Enka
Tack för svaren.
2: Testade bilen innan köpet och tycker då inte att det är mycket skillnad före och efter optimeringen. Det är en T3:à.
4: hitta bara auto lås eller inte. Ska kolla mer nästa gång jag kör. Vill inte att dörrar blir låsta när man stiger av ju...
av JE Jr
Går du in på polestar.se och väljer performance sen din bil o motor så ser du vart det blir skillnad med just din motor. Som du kan se där så är det först på höga varv det blir skillnad för just T3-motorn.

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]