NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spånken
Hej,
någon som råkat ut för följande på sin V50?
1) När jag låser upp bilen med fjärren, låser den oftast bara upp på passagerarsidan (både fram och bak). Dörrarna på förarsidan är låsta. Bilen larmar av. Får hålla på ett tag innan den öppnar (senast idag fick jag låsa upp manuellt med nyckeln).
2) När jag ska låsa, låser den bara på ena sidan (oftast bara passagerarsidan).
3) Elhissarna funkar inte alls på förarsidan.
4) Elhissarna funkar sporadiskt på förarsidan. Måste trycka ned (eller upp om jag vill stänga) flera gånger på knappen.

Någon som varit med om allt ovanstående och fått en lösning på verkstan?

Bilen är servad för knappt en månad sedan, all mjukvara är uppdaterad. Varför blir det så här EFTER service? Snacka om att bli galen....
Användarvisningsbild
av #27
Troligtvis har du fel på kabelmattan som går ut i vä fram dörr..
av sävast
Hej

Detta är ett vanligt fel enligt volvo-verkstan´.
Jag har haft exakt samma fel (har en volvo v50 2,4 -06), dom tog först isär dörrkontakten på förardörren (i framkanten av dörren)
för att rengöra och fylla fett. Detta hjälpte dock ej .
Jag fick besöka verkstaden en gång till för samma procedur, med samma resultat.
Tredje gången så tog dom isär dörrkontakten, rensade den på dess innehåll (dvs. hona-hane kontakten) och lödde sen kablar där istället .
Nu så funkar allt som det ska.

Lycka till! :)
av DanneF
hah fyfan vilket sammanträffande! min bil har börjat strula när de var kallt med att bara låsa upp på högersidan, men då kanske det inte var kylan! har hänt 4-5ggr på 2 veckor!

lagras det några felkoder när bilen jäklas sådär?
av sävast
Hej

Det lagras felkoder enligt verkstan.
Användarvisningsbild
av Fredde
Hejsan!

Jag har råkat ut för detta, och då bytte man kabelmattan. Någon sa att dom först hade testat att fetta in den, verkstaden sa att problemet skulle troligtvis dyka upp igen. Så BYT!
av piraya
upptäckte samma fenomen på min S40N här om dagen, vänster bakruta stannar efter typ 10cm när man försöker ta ner den..

Jag har en "Maxitrygg" försäkring på bilen, där el-hissarna står med på en punk. innebär det att jag kan köra in till bilia och få det fixat gratis?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ehh rutan bak ska väl inte gå hela vägen ner... eller? :roll:
av dali
Nej, den går inte hela vägen ner, men bra mycket mer än 10 cm ska den ner.

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta? Jag har[…]