NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Baze88 skrev:Man hör något iaf när bilen är avstängd inuti. Vad bör jag göra?
Bara någon minut va?
Om du ställer vid framför bilen, så uppe till vänster sitter dieselvärmaren. Lätt att lyssna om ljudet kommer där ifrån :)

Värmaren startar automatiskt på våra gamla bilar vid 4 grader eller lägre. Tillskottsvärmare för att hjälpa till att hålla motortempen rätt.
Korta körsträckor gör att dieselvärmaren startar och stoppar mycket och den kommer då sota igen snabbt. Därför ryker dom ofta på många bilar.

Värmaren körs ca 1 minut efter man stängt av bilen om värmaren är på, för att göra sig av med överflödigt bränsle osv.
av plutoexert
Om jag ska vara lite pessimist, kan det vara ett udda fel som jag råkade ut för i fjol. Dieseln idag har ju inblandning av etanol (eller nåt sånt). För mig kladdade den där skiten ihop och satte igen motorn - från motorfilter och framåt. Det var inte billigt. Men bilen hade gått nästan 23 000 mil så reparationen kombinerades med kamaxelbyte så därför sved det som det kunde ha gjort.

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]