Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Goldcom
Hej!

Är ny Volvoägare och det börjar nu närma sig service. Var inne hos Bilia (Södertälje) för att se vad det skulle kosta. Resultatet var 4983kr för en underhållsservice + bromsvätskebyte. Frågan är om det är värt den extra pengen att serva hos Bilia? Hur gör ni? Bilia eller något annat tips? Bilen i fråga är en C30 D2 -11.
Användarvisningsbild
av MartinS
Hittar man en meck man har förtroende för kan ju Bilia va bra, men generellt är de ju rätt kass annars.

Själv lämnar jag alltid på Landvetter Biltjänst, en liten "Volvo Nära" verkstad. Bra personal av den gamla skolan som förstår vad kundservice är för någon som bryr sig om sin bil och är bilintresserad. För mig är det viktigare än en flashig entre...

Finns Bilia Tumba kvar kanske de kan va en sådan liten personligare anläggning, eller så är dom helt kass....

/Martin
Användarvisningsbild
av P210
Använder också en liten "Volvo Nära" verkstad, alltid bättre priser än i "Stora Stan". Givetvis " -med bra personal av den gamla skolan som förstår vad kundservice är för någon som bryr sig om sin bil och är bilintresserad!"
Gav 1750:- för en årlig Basservice sist, (V50 D5 MY10)
Användarvisningsbild
av milktrucker
Förra bilen, 855 T5 servades personligen av mig
XC70 och V70 servades/servas på Volvo-verkstad, men även på Volvo NärService. Lite beroende på vad som ska göras i samband med service.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Av lathet på Bilia. En 10 min gångväg från jobbet och en annan 15 min gångväg från hemmet :wink:
Användarvisningsbild
av lennarte
Under carporten. Det fungerar utmärkt, personlig service och en pilsner i förrådet när jobbet är klart. :lol:

Mvh
Lennart :-)-)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Visby Motorcentral. (Volvo) :-)-) Alltid bättre att ha en märkes verkstad som servar & stämplar än Lilla Kalles fulmeck. :lol:
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
MartinS skrev: Finns Bilia Tumba kvar kanske de kan va en sådan liten personligare anläggning, eller så är dom helt kass....

/Martin
Dem finns kvar, dock vet jag inte hur det är nu då jag flyttade från förorten 1999 :D
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]