Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
Är det någon som känner till butiker där man kan beställa ny "dekallist" till skylthållaren bak? Dvs den list där de flesta återförsäljare sätter sitt namn/logotype på. Jag har sett att det går att beställa nya skylthållare men jag byter helst ut enbart "dekallisten" och inte hela skylthållaren (då det inte är något som helst fel på den).
Användarvisningsbild
av GustavE
Helt rätt! Många lägger 5-10 000 kr per år på lackbehandlingar och köper annan styling för enorma summor, men att ta bort denna fula bilhandlarlist glömmer tyvärr nästan alla :)

Oftast är skylthållarna av fabrikatet Formac. Gå in på en biltillbehörsbutik och köp en hel skylthållare, kostar kanske 40 kr, och ta bara listen. Att byta bara listen görs mer av praktiska skäl än ekonomiska.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Äntligen en till dom har förstått :wink:

Hittar du inte bara listen finns hela hållaren på mekonomen. Iaf förra året.

Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
Varför inte beställa list eller skylthållare från "jag rullar":s samarbetspartner Dekaltrim. Då kan du få den text du vill. Jag har ovanan att döpa mina bilar. Oftast efter det datum jag skriver avtalet, eller leveransdatumet. Min bil ser ut så här nu.
Bilagor
jagrullardekal.jpg
jagrullardekal.jpg (276.82 KiB) Visad 5729 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus308
Jag köpte en ny list på Upplands motor efter att jag brutit av den gamla när jag bytte skylten.
Kostade 13kr eller nåt sånt, Man kunde även ta den på avbetalning på Volvokortet
av valln
Om skylthållaren är i svart är det enklast att bara tejpa med svart eltejp. För mig håller det fortfarande och det har gått nio år.
av Suunto
Enkel lösning.
Åk in till Bilia (alt. annan Volvo dealer) och fråga efter en "smal list" som du kan ersätta den breda reklamlisten med.
Det gjorde jag på nya bilen för 1.5 vecka sedan. Har även gjort det på tidigare bilar.
Har fått den utan kostnad.

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]