Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
140km/h ligger strax över 2000 varv. Kanske 2100 varv för att vara exakt, min varvräknare visar inte exakt med det temat jag har valt.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
det är ganska stora hjul, kan ju bero på det kanske :)
Användarvisningsbild
av Robbi
1730 km redan på min mätare? Måste vara fel eller är bilen så körvänlig att man bara kör utan att tänka på det? Räknas den som inkörd vid 200 mil? Jag har hört att det där med inkörning är lite av en myt, eller vad händer egentligen? Slits oljor in eller vad, rent mekaniskt?
Användarvisningsbild
av apersson850
EjS skrev:1:an och 2:an är för höga på xc70. Hämtar ofta träd i familjens skog med släp (1000 kg) på väldigt dåliga vägar. Ofta får jag ta Toyota HiLux'en med reduktion i stället.
Lågväxel är förstås bättre. Men när man har automatlåda fungerar ju i alla fall konvertern som extra nedväxling/momentförstärkning. Använder man sen HDC får man syntetisk lågväxel, så tillvida att man får en annorlunda gaspedalsrespons. Får trampa längre ner för att få samma gasrespons, så det blir lättare att finköra.
Men någon riktig lågväxel är det ju inte.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]