Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rutigkille
Hej!

Jag har en V40 -98 som lyset har slutar fungera på. Det finns varken halvljus eller helljus. Ljustutan funkar heller inte. Däremot lyser den blå helljuslampan på instrumentpanelen konstant, förutom när ljusvredet står i mitten på pos-ljus.
Jag har inte kollat någonting sen jag upptäckte det här igår kväll. Jag vet att det har varit lite glappt någon gång, men det var ett tag sen.
Jag förstod med en gång att det här överstiger mina kunskaper, så därför undrar jag om någon möjligtvis varit med om något liknande, och kanske har någon ide om vad det kan vara?

Mvh
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Rutigkille skrev:Hej!

Jag har en V40 -98 som lyset har slutar fungera på. Det finns varken halvljus eller helljus. Ljustutan funkar heller inte. Däremot lyser den blå helljuslampan på instrumentpanelen konstant, förutom när ljusvredet står i mitten på pos-ljus.
Jag har inte kollat någonting sen jag upptäckte det här igår kväll. Jag vet att det har varit lite glappt någon gång, men det var ett tag sen.
Jag förstod med en gång att det här överstiger mina kunskaper, så därför undrar jag om någon möjligtvis varit med om något liknande, och kanske har någon ide om vad det kan vara?

Mvh

Gammal bra tråd!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=75760

kolla den, den hjälpte mig på förra bilen!

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]