Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har jag en diskussion uppe ang. detta men skapar en ny tråd med en annan frågeställning.

Elektrisk motorvärmare, är det någon som vet ett ca pris för detta till en V60 ink. montering? Jag behöver inte dra kablar eller ha kontakt inne i kupén så att jag kan koppla in fläkt etc, utan är mer en kontakt på bilen samt lull-lull för att värma motorn en aning och slippa kallstarta. Vet inte om det gör själva insatsen billigare eller ej.

Samt, jag har ju beställt en bil, jag antar att detta är ett jobb som ÅF´s verkstad gör i efterhand, alltså inte via Volvo?
StefanN skrev:Själva värmaren med monteringssats kostar mellan 1810:- och 2310:- beroende på vilken motor du har samt 200:- för intaget. Montering skiljer ju mellan verkstäder men räkna med minst lika mycket till.
Det är ÅF som monterar dessa.
Det är en T3:a jag beställt! Tusen tack för svaret!
Kite skrev:
s6025t skrev:Vad har du för motor till nya VEA D4 finns ingen elektrisk motorvärmare
http://www.vibilagare.se/bilfragan/bilf ... -172414745
Det går att välja till elektrisk motorvärmare till D4 på bygg din volvo.
Ok men då innebär det att Volvo slänger på detta i tillverkningen? För det verkar vara olika. Stylingpaket sätts ju inte på från Volvo men slängs också på.
Om så är fallet så kanske man tjänar pengar på att låta Volvo göra det?

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]