- fre 17 okt 2014, 14:28
Och se till att alla dina fakta kommer från trovärdig källa! Mekonomen är absolut inte en sådan i sammanhanget.
Moderator: Moderatorer
dieselputte skrev: Tråkigt värre. Kolla upp datumen på alla sätt du kan. Om man skall tolka Tims inlägg 27 sep så kom meddelandet den 11 mars, kan du bevisa att detta datum stämmer så kanske du kan kan få ett case mot Volvo, men då krävs nog snack med en erfaren advokat först =också dyrt.Mot Volvo? Låter mer som att Mekonomen har "justerat" datumet för när de fick informationen från Volvo centralt.
Bierwurst skrev:Hej,Kundrelationsansvarig hos vem? Mekonomen, Volvo Cars i Göteborg eller Bilia?
Vi har fått kontakt med kundrelationsansvarig och har presenterat all fakta som talar till vår fördel.
Vi är fortfarande hoppfulla och vill gärna tro att Volvo tar på sig ansvaret för detta fel, vilket är det enda rätta.
Handläggningstiderna i dessa ärenden är ju inte direkt snabba, har vi nu fått erfarenhet av, men vi har begärt kontakt via telefon i eftermiddag för att sätta igång processen.
Tack alla för era svar! Hur kan jag få fram exakt datum för releasen? Jag har försökt hitta själv men det är en djungel när man inte har kunskapen.
Jag har i alla fall skickat all information till ansvarig och även påtalat detta med att felet ju måste ha varit känt av Volvo även innan min bil servades på 16000-mils.
Tack igen! Jag återkommer!
Bierwurst skrev:OBS! Mekonomen gjorde 14000-milsservicen 2013. Så de har rätt i att de inte har ansvar. 16000-mils gjorde 18 mars 2014 hos Volvo. Några månader därefter bytte vi bromsarna hos Volvo också, så vi har absolut funnits där som aktuella kunder.Ja, då gäller det att veta när Bilia (antar jag att du menar med Volvo) fick meddelande från Volvo Cars om justerat intervall.
Bytesintervall för kamremssats
Bytesintervallet för kamremssats på D4162T (84) har ändrats till 140 000 km. Detta berör
följande varianter: C30, S40 (04-), V40 (13-), V40 Cross Country, V50, S60 (11-), V60, S80
(07-) och V70 (08-) från årsmodell 2011 och framåt, som har anpassade serviceprogram.
Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]
Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]