NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ringde och pratade med tidigare ägare och de hade enbart kört på bensin.
De hade också lämnat bilen så fort servicelampan hade börjat lysa.
Borde inte den lysa även för oljebytet efter 1000 mil?
Dessutom fick man reda på att de precis bytt batteri i den vilket var trevligt :)

Kommer få en komplett service samt lite annat fixat innan leverans så blir nog att vi köper denna ändå.
Kollat så många nu och ingen har varit lika fin i inredning/lack som denna.
Meddelandet för både det som jag tidigare kallar Stor service och Liten service, skall synas i displayen. Datorn skiljer alltså inte på dom båda. Det blir ju verkstadens avdelning att ta fram rätt arbetsschema i förhållande till mätarställningen när bilen rullar in på verkstaden.

Det har hänt fadäser med låg batterinivå på bilarna. Ren hypotetiskt kan man tänka sig att något har "fallit bort" av ett tveksamt batteri. Kolla när bilen står på verkstaden. Det sitter en kabel till batteriet och laddar hela tiden.
Är det inte serviceteknikern som programmerar in när nästa service skall göras. Kan det inte vara så att förra ägaren bad om 2.000 mil/ett år :?: Om inte så florerar det ju fritt, inte minst på detta forum, instruktioner hur man släcker servicevarningen själv :) .
Nähä. Då är det väl alternativ 2 i mitt inlägg som gäller för de som inte vill serva efter bilens serviceschema, och heller inte vill köra med sercicevarningen lysande i 1.000 mil :)

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]