Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Jag kommer vara i behov av extra backljus på min nya XC70 och kommer inte konvertera till xenon eller starkare lampor.
Why not? Vad ska du med värsta backljuset till då, ska backa hela vägen hem i beckmörker eller?!

Pröva kasta i ett par av dessa, lyser lika bra som halvljuset framåt och borde vara tillräckligt för vad du än vill se bakom bilen....
Är du inte nöjd har du på sin höjd kastat bort ett par tior om du köper dem på nätet.
Bild

Ska du promt ha lösa lampor utanför så sök efter armaturer med Cree dioder, lyser fantastiskt i förhållande till sin storlek?
https://www.google.se/search?q=cree+bac ... mps&nfpr=1

Här en 50x50mm 18wattare på motorcykelgaffeln;
Bild
Användarvisningsbild
av AndreasHo
Sitter led backljus monterat och det är inkopplingen jag behövde hjälp med, hur jag ska backa är väl irrelevant i detta läget?

Mvh
av Mannson
Har samma beskymmer på min my13 har monterat dit 2 st led arbetsljus som ja ska koppla in via kablaget till släpkontakten. Tar tagit rosa som är + och vit som är - . Startar bilen och[*]lägger i backen men ljusen bara blinkar. Kopplar ja in släpet där ja har samma ljus monterat och 13 polig kontakt så lyser de som vanligt?.. vad göra? Någon med ideer?
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Låt en auktoriserad Volvoverkstad göra jobbet så äventyrar du inget. Och så vet du att det blir rätt kopplat.
Bilia kan detta.
MVH
av prahna
LordVader skrev:Jag kommer vara i behov av extra backljus på min nya XC70 och kommer inte konvertera till xenon eller starkare lampor. Nej, här ska dit rejäla doningar direkt :) Blir säkerligen två Hella FF75 http://www.hella.se/Produkter/Extraljus ... F-75-Blue/med dimljusinsatser. Har sökt på nätet utan att hitta lämpliga LED som ser liknande ut, det måste ju bli snyggt också! :mrgreen:

Frågan är hur man lämpligen tar strömmatningen och påslag till ljusen? Antar att tillslag kan tas vid befintlig backlampa, och att ström finns i tillräcklig mängd någonstans bak?

Tacksam för förslag och hjälp!

Bild
Bilden är LÅNAD från en blogg!
Hur blev installationen? Löste du det utan att behöva borra allt för mycket? Är lite sugen på att montera dessa för att slippa de som ligger i rumpan och sniffarBild
Vit XC70 med svart solfilm och dessa samt borttagna emblem = fejkcivilpolisBild
av qwerty
Frugans Kia sportage monterade jag 2st av följande lampor och kopplade in på backljuset. http://www.aliexpress.com/item/2PCS-Sli ... 19229.html

Samma lampa som krängs av många här hemma inkl Biltema, men de tar runt 300-400kr/st för dom, jag gav 217kr inkl frakt för 2. Ger ett jäkla fint backljus.

Beställde och monterade på min Kia Ceed(bilen med världens sämsta ljus både framåt och bakåt), men där monterade jag bara 1 då backkameran fungerar perfekt med hjälp av lampan. Även sidospeglarna fick nytta under dygnets mörk timmar efter monteringen.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Dessa funkar kanon mot de gillar o sniffa mig i rumpan
Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15
Rostskyddstips