Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ontop
Då var det min tur, AC-pumpen på min 2,4D -08 havererade igår efter 16000 mil. Hade tur att det skedde vid start så att motorn kunde stängas av innan remmen small. Skall sälja bilen inom kort så utlägget för reparation kunde kommit lägligare, har fått byta framruta och hjullager denna månad också...
Tänkte att detta var något som hände andra men icke, får vara tacksam för att jag slapp ventilsallad i alla fall.
Någon som känner till ett bättre pris än skruvat (frånsett skroten)?
Användarvisningsbild
av xerent
Kan bara gratulera till turen i oturen att inte hela toppen sprängdes. :-)-)
När man läser sådana här trådar blir jag så glad över att ha bytt till en 3.2...
Användarvisningsbild
av xerent
Garantin gick ut för fyra år sen, good will kan hen glömma och maskinskadeförsäkringen gäller upp till 15 000 mil.
av Yaniz
Kolla på tyska nätbutiker och eBay. Är du bra på språk, så går det nog att lirka på priset på eBay. Själv köpte jag en kompressor för 250 EUR (ca: 2300 SEK) på eBay, men det var till en V70 bensinare (vet ej om det är samma till diesel). Har för mig att det även fanns någon på eBay som sålde renoverade till bra priser, men det är inget jag kan gå i god för. Något jag har i dimmorna i bakhuvudet bara ... Men du får nog köpa mer än kompressor. Åtminstone torkfiltret bör bytas is samband med kompressorbytet ...
av berrabus
Jag som precis köpt mig en 2.4d -08, är detta ett jättevanligt problem?

Skär kompressorn så att hjulet låser sig helt?

Vad drivs mer av denna rem?
av Yaniz
Är det en 6:a så skall du inte behöva vara orolig (tror jag)!? Börjar bli lite off-topic. Han som påbörjade tråden ville ha bästa pris på kompressor.
av Desmodue
Min pajade också och vid 17 000 mil men det var ju för 2 år sedan och det gick på Goodwill.
2008 tillverkad 2007 och MY08

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]