Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whitethrash
benka1 skrev:Köp orginal tycker jag då vet du att det är rätt värden...ganska viktigt för ecu,n!
Ja det hade jag gärna gjort om jag visste artikelnummer på den givare det är jag ska ha.
av whitethrash
benka1 skrev:Ring din lokala volvohandlare dom tar fram det på reg numret...
Yes :) gjorde det och numret är 9125463 om nån annan också skulle vilja veta sen.
av whitethrash
nu har jag bytt LMM men ingen skillnad på bilen förutom att den dör om man drar ur strömmen till den, och det gjorde inte den gamla jag hade.
efter hur lång tid när man bytt märker man skillnad och är det nått man måste göra efter bytet? t,ex nolla felkoder osv?
av benka1
whitethrash skrev:nu har jag bytt LMM men ingen skillnad på bilen förutom att den dör om man drar ur strömmen till den, och det gjorde inte den gamla jag hade.
efter hur lång tid när man bytt märker man skillnad och är det nått man måste göra efter bytet? t,ex nolla felkoder osv?
Absolut måste du ta bort felkoden,vad är det för system du kör för att visa felkoderna känner ej igen dom där nummerna?
av whitethrash
benka1 skrev:
whitethrash skrev:nu har jag bytt LMM men ingen skillnad på bilen förutom att den dör om man drar ur strömmen till den, och det gjorde inte den gamla jag hade.
Absolut måste du ta bort felkoden,vad är det för system du kör för att visa felkoderna känner ej igen dom där nummerna?

Det är auto com som jag fått ut felkoderna med.
av benka1
Verka vara lmm ändå eftersom den reagerar då du tar bort kontakten...
fast den borde ju ej dö det gör ej min ,nåt skummt är det...
Pröva att ta bort felkoderna igen då ser du ju om felet försvann av byte lmm
av whitethrash
benka1 skrev:Verka vara lmm ändå eftersom den reagerar då du tar bort kontakten...
fast den borde ju ej dö det gör ej min ,nåt skummt är det...
Pröva att ta bort felkoderna igen då ser du ju om felet försvann av byte lmm
Efter att ha raderat felkoderna idag så blev det ingen skillnad alls. så nu är det tempgivaren som kan vara det som spökar kvar bara.
av whitethrash
Bytt motortemperaturgivaren idag och ingen skillnad alls fortfarande, har just inget laddtryck alls, börjar fundera på om turbon är helt slut ungefär som mina ideér hur man ska gå vidare med felsökningen.
Laddtrycksmätaren visar under nollan just nu vid vid 2500 varv på trean. så inget ladd.

Alla ideér är bra just nu :)
av benka1
Momentbegränsning borde vara ecu,n som stoppar allt för att skydda motorn,
kan vara nåt med turbon eller wg/vauucum klocka plocka bort sprinten o kolla
om den verka stäng o pröva sug i slangen som sitter på klockan.
Det är trångt som faan , plocka bort insugs slangen o känn på glappet på turbinen....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

När kommer Porsche 911 carrera med batteri oc[…]

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]