Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har en lösning på detta?

När jag streamar från Spotify hackar ljudet med min Samsung Galaxy S4. :(

Allt annat funkar perfekt. Jag ser låtarna i displayen och kan byta låt med ratten. Att ringa och ta emot samtal funkar också och har ingen tendens till lagg där.

Har provat att ha telefonen på alla möjliga positioner i bilen men det blir ingen skillnad. :roll:
Jag upplever samma problem, min Samsung Galaxy S4+ (GT-I9506) får små lagg i BT överföringen.
Inga problem med min frus iPhone 5 eller min sons iPhone 5S, inte heller med min Samsung Galaxy Note 2.
Har testat att ta bort skalet på min S4, fabriksåterställt den, flyttat runt den i bilen... inget hjälper... Om det är flera som har problemet så borde ju Volvo ha hört talas om detta nu.
Testade med en HTC och den fungerade också utan problem. Provade sedan att lägga till och ta bort telefonen på lite olika sätt. Dels låta "bilen hitta telefonen" och sedan tvärtom, att telefonen fick "hitta bilen". Helt plötsligt efter typ fjärde försöket precis när jag tänkte ge upp så började det funka. Har nu kört 5-6 resor med perfekt streamat ljud via spotify. Inget annat är ändrat. Kan placera telefonen var som helst i bilen och det funkar klockrent.

Kommer inte ihåg vilket sätt det var som löste problemet, helt plötsligt bara funkade det... :D
nybom skrev:Jag upplever samma problem, min Samsung Galaxy S4+ (GT-I9506) får små lagg i BT överföringen.
Inga problem med min frus iPhone 5 eller min sons iPhone 5S, inte heller med min Samsung Galaxy Note 2.
Har testat att ta bort skalet på min S4, fabriksåterställt den, flyttat runt den i bilen... inget hjälper... Om det är flera som har problemet så borde ju Volvo ha hört talas om detta nu.
Låter väl snarare som att det är telefonen och inte bilen det är fel på eftersom det fungerar för alla andra enheter.. ?

Har inga problem med blåtand och bilen för min One+, android 4.4.4
Kite skrev:
nybom skrev:Jag upplever samma problem, min Samsung Galaxy S4+ (GT-I9506) får små lagg i BT överföringen.
Låter väl snarare som att det är telefonen och inte bilen det är fel på eftersom det fungerar för alla andra enheter.. ?

Har inga problem med blåtand och bilen för min One+, android 4.4.4
Ja, om det bara hade varit en specifik modell, men det finns ju i tråden rapporter om även iPhone modeller som har samma problem...
Men jag skall testa att ansluta telefonen på olika vis som rekommenderas ovan och se vad som händer..
Enda gången min hackar är när mobilen sitter i sin hållare precis under Naven. Den hackar inte alltid men ibland, brukar räcka att lyfta bort den en stund och sedan sätta tillbaka den så är det ok igen.
Tycker blåtanden verkar vara stark i bilen, har den ofta i vinterjackan utan problem, kan även ha mobilen i bagaget i gymväskan och enda funka felfritt.
Tror nog det är mobilerna som är problemet och inte bilen.
Endast när jag har mobilen nära Naven som det har hackat alltså
Vet att jag hade detta problemet med mitt BT headset på min Samsung Galaxy S3 att ddet hackade. Det hade att göra med att jag även hade wifi aktiverat på telefonen.

När jag stängde av wifi så slutade det att hacka via BT.

Kanske kan vara värt att testa även här?
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]