Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Och kostar 115kr att köpa på ebay
börne skrev:En sådan slitagevarnare som diskuterats här går inte sönder.
Nja, ts hänvisade till en elektrisk som via instrumentpanelen indikerade och det var den funktionen jag svarade utifrån.
Men även den mekaniska känns sådär, men tycker man att den behövs och passar så är väl det bra.
perhall skrev:Det vore ju bra, eftersom BMW hade det 1984 och äve serviceindikator, Volvo har fortfarande bara en indikation för när det är dags för service.
Redan för 10 år sen, och kanske tidigare - har haft många BMW, men vet inte exakt vilket år olika saker infördes - fanns såväl angivelse för km till nästa service och typ av service som motsvarande för bromsvätska, bromsbelägg och kanske något mer.
PH
Alla våra nyare (MY13-14) Volvos visar tid/km till service i huvudinstrumentet om man vrider fram rätt meny och jag tror knappast dom är unika..

/Thomas
Funk skrev:
perhall skrev:Det vore ju bra, eftersom BMW hade det 1984 och äve serviceindikator, Volvo har fortfarande bara en indikation för när det är dags för service.
Redan för 10 år sen, och kanske tidigare - har haft många BMW, men vet inte exakt vilket år olika saker infördes - fanns såväl angivelse för km till nästa service och typ av service som motsvarande för bromsvätska, bromsbelägg och kanske något mer.
PH
Alla våra nyare (MY13-14) Volvos visar tid/km till service i huvudinstrumentet om man vrider fram rätt meny och jag tror knappast dom är unika..

/Thomas
Hur får man fram den menyn ?
perhall skrev:Min MY12 gör inte det. Har ej heller staplar för förbrukning så det kom nya funktioner MY13.
Men visas bromsslitage också?
PH

Nej det gör det inte.
Min erfarenhet av slitagevarnare på VAG är inte så positiv så där är inte jag positiv hursomhelst. Dom varnar extremt tidigt och dessutom är dom känsliga för fel i from av kabelbrott. Faktiskt enda felet frugna haft som krävt verksatdsbesök med hennes Skodor..

/Thomas
Funk skrev:
perhall skrev:Min MY12 gör inte det. Har ej heller staplar för förbrukning så det kom nya funktioner MY13.
Men visas bromsslitage också?
PH

Nej det gör det inte.
Min erfarenhet av slitagevarnare på VAG är inte så positiv så där är inte jag positiv hursomhelst. Dom varnar extremt tidigt och dessutom är dom känsliga för fel i from av kabelbrott. Faktiskt enda felet frugna haft som krävt verksatdsbesök med hennes Skodor..

/Thomas
Där fick jag vatten på kvarn, bling som kostar mera än nyttan. :wink:
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]