Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Fungerar fortfarande :) då var det som han sa då. Det kan inte vara så att däckverkstad hos återförsäljaren monterar givarna? Eller så har dom gått ifrån dom redan nu.
av Elmeholt
bibbedlizard skrev:Fungerar fortfarande :) då var det som han sa då. Det kan inte vara så att däckverkstad hos återförsäljaren monterar givarna? Eller så har dom gått ifrån dom redan nu.
Vad är det som fortfarande fungerar? Jag försökte scrolla tillbaka men jag hänger inte med, men åsså är jag från norrland och lite bakom också ;)
Användarvisningsbild
av Robbi
Petke skrev:Ok, nu har jag varit på bilias uppställningsplats och letat efter min bil... o jag hittade den (B)
Är iaf 99% säker, för jag har en ovanlig spec och det var den enda av hundratalet bilar som var som min.
Nu till saken. Ventilerna ser precis ut som de jag har på min gamla V70, svarta i gummi. Skall inte de med sensor var silvriga? I så fall har säljaren fel och bilen har levererats med det abs systemet istället :D

Ni som inte läst mitt tidigare inlägg, så tillverkades bilen v41.
Jag har i ventilerna och mina ventiler är svarta. Sorry...men det säger ju inget egentligen.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Elmeholt skrev:
bibbedlizard skrev:Fungerar fortfarande :) då var det som han sa då. Det kan inte vara så att däckverkstad hos återförsäljaren monterar givarna? Eller så har dom gått ifrån dom redan nu.
Vad är det som fortfarande fungerar? Jag försökte scrolla tillbaka men jag hänger inte med, men åsså är jag från norrland och lite bakom också ;)
Jag monterade TPMS givare själv, monterade på vinterhjulen i förgår, då kom varningslampan för däcktrycksövervakningen upp, ringde säljaren och han sa att bilen behövde rulla några mil för att para ihop sig med givarna, igår slocknade lampan och alla givare är gröna :)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Mina givare ser ut så här.
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.38 MiB) Visad 705 gånger
av Petke
Robbi skrev:
Petke skrev:Ok, nu har jag varit på bilias uppställningsplats och letat efter min bil... o jag hittade den (B)
Är iaf 99% säker, för jag har en ovanlig spec och det var den enda av hundratalet bilar som var som min.
Nu till saken. Ventilerna ser precis ut som de jag har på min gamla V70, svarta i gummi. Skall inte de med sensor var silvriga? I så fall har säljaren fel och bilen har levererats med det abs systemet istället :D

Jag har i ventilerna och mina ventiler är svarta. Sorry...men det säger ju inget egentligen.
Så här ser dom ut.

Bild
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Petke skrev:
Robbi skrev:

Så här ser dom ut.

Bild
Det där är vanliga ventiler, inga givare. Hela ventilen är metall och sitter med en grov låsmutter som på min bild.
Användarvisningsbild
av Robbi
Hmm....märkligt. Mina är som på den bilden, svarta alltså. Då har jag alltså indirekt via ABS?
av Petke
Robbi skrev:Hmm....märkligt. Mina är som på den bilden, svarta alltså. Då har jag alltså indirekt via ABS?
Enligt manualen så ska du kunna se i "My Car" vad du har.
Du ska gå in i menyn My Car, sedan till inställningar och där ska det finnas något som heter Däcktryck eller Tryckövervakning.

Däcktryck = Givare i däcken
Tryckövervakning = indirekt via ABS

Återkom gärna med svar. Skulle vara intressant, för jag har nog samma system som du har.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Jag har däcktryck i display, metallventiler, dom jag köpte och monterade på vinterhjulen var också metall, inte svarta. Ni måste ha det nyare systemet som mäter via hjulhastighetsgivarna, alltså hastighet på hjulet, om det blir Mindre tryck i ett hjul så snurrar det fortare och varning kommer att ske, säkert även ABS lampa tändas.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21

Jag tittade nu på bilder på bagageutry[…]

Felkod B5

För mig låter det som att det är s[…]

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]