Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mit
Hej
Finns det att köpa en orginalsats för extraljusmontage (elsatsen) till en V60 2013? Hittar ingen installationsanvisning till denna bil? Är inte intresserad av att tjuva styrström från canbuskontrollerade helljuset.
mit skrev:Hej
Finns det att köpa en orginalsats för extraljusmontage (elsatsen) till en V60 2013? Hittar ingen installationsanvisning till denna bil? Är inte intresserad av att tjuva styrström från canbuskontrollerade helljuset.
fick förklarat för mig av bilhandlaren att dom ej försett dom nyare modellerna med kablage etc just för att man ej skall montera grejer i fronten då bilarna är byggda för att "skydda" fotgängare etc
Användarvisningsbild
av ER
LazerHawke skrev:
mit skrev:Hej
fick förklarat för mig av bilhandlaren att dom ej försett dom nyare modellerna med kablage etc just för att man ej skall montera grejer i fronten då bilarna är byggda för att "skydda" fotgängare etc
Bästa skyddet för fotgängare är bra belysning på bilen, företrädelsevis riktiga extraljus så mörkklädda personer som går på fel sida och för långt ut i vägen syns betydligt tidigare än normalt.
Såg en ny V60 på Kungsholmen i Stockholm idag med 3 extraljus monterade. Hur dom hade kopplat dem vet jag dock inget om. Stod Lärarförbundet på sidan på bilen.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]