Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritte70
Lämnade in vår nästan splitter nya XC60 för lackbehandling och blev skogstokig när jag fick se resultatet. Han som gjort jobbet påstod att det var svårt att få bort allt i samband med tvätten och efterarbetet. Löv eller barr hade lämnat avtryck efter sig så det gick inte att få bort men nu ligger det väl förseglat under PPS skyddet. Då skulle han för helv..e inte gjort behandlingen. Det är reklamerat och bedömt att det skall göras om.
Nu till frågan, finns det en risk att det blir värre eftersom dom måste antagligen ta bort det gamla, polera för att få bort skiten/prickarna och sedan lägga på nytt igen. Vågar man polera på en 4 veckor gammal lack? (Twilight Bronze Met 700)
Eller ska man vänta tills nästa behandling o ta det då (vilket då blir gratis)
av Droopy
Ingen fara att polera på en 4v gammal lack, dok så skulle jag personligen inte ha lämnat bilen till samma amatör igen. Ursäkten han kör med tyder på att han inte vet vad han håller på med. Men du kanske inte har något val.
av spelkvist
Volvo rekommenderar att man ej ska lackskydda en spitt ny då det kan uppkomma "kalk avlagringar" under lackskydded pga den vattenbaserade lacken volvo använder! Det var iallfall vad min återförsäljare sa till mig, att jag skulle vänta några månader tills ja kunde göra de, skulle endast lägga ett lager med wax för hand sålänge, rejmes polerar bara bilen innan leveransen.
av Fritte70
Det var hos Bilia som jag både köpt och lämnade in den till för lackbehandling. Märkligt att ingen informerar en om detta, men det är försent nu att gå tillbaka till ruta ett.
av 122Sport
De sista två nya bilarna jag köpt har volvohandlaren Ditecbehandlat innan jag fått dom levererade och det har inte varit några problem alls, den sista hämtade jag ut för mindre än två veckor sedan.
Användarvisningsbild
av crumpets
Fritte70 skrev:Det var hos Bilia som jag både köpt och lämnade in den till för lackbehandling. Märkligt att ingen informerar en om detta, men det är försent nu att gå tillbaka till ruta ett.
:D Ditt inlägg påminner mig om min egen erfarenhet med Bilia. Jag lämnade in min tvååring för helpolering + PPS lackskydd för 2v sedan. Fick tillbaka detta:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 65#p904022

Vad ska man säga? Bilia är Bilia. Man kan polera en skit, men en skit är alltid en skit.

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås