Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:
svergie2 skrev: Ljus som lyser istället för halvljus när det är ljus ute och bra sikt. Ha vredet på auto så sköter det sig självt!
Aha, tack för infon. Det är därför många nya bilar kör med utan halvljus på. När blev det lagligt?
Sålänge man har ett dimljus/varselljus tänt istället så har det varit lagligt i sådär, 100år? ;)
Ha ha, jo...men alla har liksom kört med halvljuset på jämt i vårt land och helt plötsligt slog det om. Jag har ju sett flertalet köra utan ljus också, och då reagerar man.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Nu har bilen gått 162 mil, ikväll drog den 0,46 l/mil hem från jobbet enligt färddatorn, visserligen knappt någon trafik men riktigt bra, E4 an, essingeleden och huddingevägen är sträckan.
Användarvisningsbild
av Robbi
Bra! Där var jag aldrig med min V70 D4 my 13 med man. Min nya XC70 har gått 105 mil och har varit nere i 0,59. Men jag kommer nog aldrig ner till dina siffror.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Det här var lägsta hitils, grejen är ju att man hade ju velat att snittet skulle ligga där omkring med, ligger nu på ett snitt runt 0,6 ibland 0,59. Hur långt har din bil hunnit gå bilnörden?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Fint! Då är din inkörd kan man ju säga då :) ser bra ut!
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Men du kör d4 femman såg jag nu, det är ju riktigt bra siffror med den!
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Riktigt bra! Hur går det med avgas systemet på din bil bilnörden? va inne och kolla på din sida, riktigt snygg R-design!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 21

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]