Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Eirike93
Lucif3r skrev:Haha ja. Om jag någongång trimmar så mycket att jag behöver extra luft så hade jag faktiskt tänkt att montera ett lufthål i skärmen :P
Kanske skulle spara den gamla så har man ju halva jobbet gjort :-)-)
Ja, om du väntar tillräckligt länge behöver du inte ens röra den - bara smacka på ett ventilationsgaller i kolfiber :lol:
av JanneVTR
Hej.
Vet ej om du kom ihåg, men i en tråd jag startade för ett bra tag sedan så kom jag fram till att jag hade en 16t snurra i min 2,0:a. Har ju iofs awd på min med(som funkar ypperligt). Hittade en liten firma i närheten som kunde löda i chipet som jag fick med bilen vid inköp. Har nu kört med detta i över ett halvår. Kan bara rekommendera dig att sätta i chip om du har möjlighet. Nu har jag en REJÄL knuff i bilen vid runt 2500-3000 varv. Skulle eg. behöva en 3" downpipe, men det får räcka med det som det är nu. Kan tänka mig att din kan bli ändå bättre då du inte förlorar så mycket till att driva alla fyra.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jahapp, varit tyst här ett tag, inte hänt speciellt mycket då bilen bara går och går :roll:

Därimot har jag äntligen monterat dragkrok på bilen! Så nu är det en äkta volvokombi vol:-)
Monteringen gick väl inte direkt smärtfritt om man säger så... Här kan dom intresserade läsa om hela äventyret; http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=115245

Har även skaffat toning som ska på här snart. Får se om det bara blir kombiutrymmet eller om jag tar bakdörrarna också, beror väl på hur mycket man måste göra om :lol:

Sen har jag väl lite elektronikprojekt på gång också, fast det ligger lågt prioriterat då jag behöver rätt mycket delar än så länge. Men blir det av och blir som jag har tänkt mig så kommer det blir riktigt nice :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Får hoppas det går smärtfritt för mig när jag ska plocka ner mitt drag och fixa lite rost samt måla det :lol: fick anmärkning på besiktningen bra att veta dragram kulkoppling, rostangrepp.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tonade bakrutorna i fredags. Första gången jag gjort det helt själv, skurit ut filmen själv osv. Blev riktigt nöjd med resultatet faktiskt. Det är ju inte PERFEKT, men fasen inte långt ifrån :P Några hårstrån hamnade såklart mellan film och ruta(tack, 3 katter :P), men inget som direkt syns om man inte synar filmen ordentligt.

Tänkte tona bakdörrarna idag också :)
Bilder kommer väl när bilen har blivit tvättad och det är lite finare väder ute.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 54

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]