Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mopar440
Tja,
Har äntligen uppgraderad bilen - fått tag i en V70N T5 2005 med extremt låga mil, efter att ha kört V40 T4´or i drygt 10 år.......enda som inte är helt ok, ät et missljud/knack när jag växlar, ock då undrar jag om andra har erfarenhet med det, då dom ju är notorisk svaga i framvagnen........troligen et vanligt fel i en bussning! ??:-/
Användarvisningsbild
av wissel
Mopar440 skrev:Tja,
Har äntligen uppgraderad bilen - fått tag i en V70N T5 2005 med extremt låga mil, ( ??? ) efter att ha kört V40 T4´or i drygt 10 år.......enda som inte är helt ok, ät et missljud/knack när jag växlar, ock då undrar jag om andra har erfarenhet med det, då dom ju är notorisk svaga i framvagnen........troligen et vanligt fel i en bussning! ??:-/
Skull kunna vara Övre Motorfästet ??
Men med din beskrivning på miltal så blir precis ALLT gissningar rätt ut i luften :-)
Användarvisningsbild
av Vojje
det är riktigt att framvagnen är ett skämt på dessa bilar.
Personligen har jag nog bytt allt förutom just k-stage och möjligtvis ngt styrstag.
av Mopar440
Skull kunna vara Övre Motorfästet ??
Men med din beskrivning på miltal så blir precis ALLT gissningar rätt ut i luften :-)[/quote]

Miltal..........9700 :-O)
av dissonans
Vilken långmilare, min T5 '05 hade rullat 8700 när jag köpte den i somras ;) Jag bytte krängningshämmarstag runt om på min nyligen, två av dem var dåliga...är dina bytta?
av Mopar440
dissonans skrev:Vilken långmilare, min T5 '05 hade rullat 8700 när jag köpte den i somras ;) Jag bytte krängningshämmarstag runt om på min nyligen, två av dem var dåliga...är dina bytta?
8700 :-)-)
Tror inte dom är bytta. Kan se att dom övre motorfästen är extremt lösa - kan få fram liknande ljud PER HAND, så dom var min gissning, men bättra att fråga experterna..............! :mrgreen:
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]