Eftersom den här tråden såhär långt avhandlat massor med nyttigt om DICE och programvara så kände jag att jag saknar nåt om hårdvaran.
Visst det är enkelt att ha en trådlös dator och göra det man ska. Men i ärlighetens namn så är det inte smidigt alls, inte när man som jag är van vid verkstädernas utformning på datorena. Jag pratar då om en grov pekdator helt enkelt. Pekdator helst för industri. Dom tål miljön, ett par skitiga händer. OM olyckan är framme tål dom fallet. Dom har inte några bildskärmar som ska göra datorn dubbelt så stor vid användning och det är inga problem att jobba i tre timmar på batteri.
Det borde krylla av dessa av olika anledningar, verkstäder kommer och går, industrier likaså, men det finns oftast inga begagnade och nya verkar vara en utopi att få tag i förutom då om du ska göra offert på 20st förinstallerade. Naturligtvis har gamarna sett sin chans för att trissa priser på nya trots att det inte är några exotiska delar.
Men det måste finnas en väg runt detta, om.. jag säger OM.. man hittar en bra pekdator som går att utnyttja. Den bör gå att köra win 7 i. Den får gärna gå att boota om till xp med ( stödja detta). Det är så att bilsidans programvaror är långt efter och dom programvarorna har ganska hårda parametrar. Det är oftast inte *bara* att göra en uppgradering till annat operativ.
Ni som jobbar med datorer. Har ni nån ide om ett datorval till att börja med så tar vi priser sen. Jag har suttit i många timmar och blivit totalt villrådig då jag känner att det känns som att dom vore heliga på något sätt. Man kastar lite fakta i en broschyr, så står det klicka här för offert.. Skriver gärna en önskan om offert, kanske ska nämna 10 bildiagnosvaror som dom ska acceptera med så att säljarna får huvudvärk?
Några tips?
Nedan en länk till modellen på dator. Det måste INTE vara just det här märket.
http://www.tactile.se/sv/produkter/tabl ... cgoddBwARQ