Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Den här typen av tjänster underlättar bara för kriminella som vill stjäla lyxbilar, finns inga behov av sådana hemsidor. Att man sedan missbrukar tryckfrihetslagen genom att skaffa sig utgivningsbevis och en ansvarig utgivare, allt för att kunna gå runt personuppgiftslagen gör inte saken bättre. Risken finns att man i framtiden ändrar lagen om tryckfrihet och offentlighetsprincipen, bara för att vissa missbrukar det.
Kollad mej själv på biluppgifter.se.
Känns halvseriöst bara när man ser en sån kladdsida som är lite skriven som en barnbok.
"Växellådan är manuell och motorn är 226 hk och drivs av bensin."
Dessutom finns en släpvagnsvikt angiven för den bilen trots att bilmodellen aldrig tillverkats med drag.

Dessutom har de de uppfunnit en ny karossmodell eller så är det jag som är gammaldags men finns det 2 dörrars sedan i coupeutförande???
Jag äger 2 st enligt den sidan iallfall

Vart har de hämtat uppgifterna ifrån???

Denna sida ogillas klart

På merinfo.se dylker sedan en gatubild upp,dock inte på min adress men några kvarter bort.
Är ju iofs bra men detta är helt klart för mycket info för lättåtkomligt anser jag.
Att du får reda på var ägaren bor är väl inget nytt. Transportstyrelsen har haft det många år, men genom att skicka ett SMS. :wink:
Clonetom skrev:
SvenB skrev:Att du får reda på var ägaren bor är väl inget nytt. Transportstyrelsen har haft det många år, men genom att skicka ett SMS. :wink:
Inte med personnr och gatuadress tror jag.
Bara för & efternamn samt stad och om bilen är leasad.
Riktigt :arrow: vill man ha mera information måste man ha tillgång till fax.
Mwi skrev:
Clonetom skrev:
SvenB skrev:Att du får reda på var ägaren bor är väl inget nytt. Transportstyrelsen har haft det många år, men genom att skicka ett SMS. :wink:
Inte med personnr och gatuadress tror jag.
Bara för & efternamn samt stad och om bilen är leasad.
Riktigt :arrow: vill man ha mera information måste man ha tillgång till fax.
Japp och då blir det lite mer "besvärligt" för folk,inte mycket men ändå.
Dessutom finns det oftast nån synligare spår av vart faxet gått iväg.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]