- tis 14 okt 2014, 10:04
Hej
Fick felkod på min EGR ventil = signal saknas. Då började jag läsa mkt på detta forum o på det engelska volvoforum.uk.com o för hittade jag jätte mkt bra information om hur man skulle Gå till väga för att göra rent så den fungerade igen :)
Så här såg min ut när jag började

Hyfsat mkt sot.
Och sen va de in med broms rengörnings medel Bräckleen el vad det heter och en tandborste och många trasor.
Lite av de lösa som kom ut

Mkt satt som berget men det blev iallafall renare än innan :)
Så här såg de ut efter 3 timmar

Sen kan man tvätta de med diesel med men de får bli ett senare projekt.
Felkoden försvann och bilen kändes mkt piggare o svarade på gasen bättre under acceleration (placebo?)
Men men undrar hur många Volvo dieslar som ser ut så här el värre som rullar på vägarna?
Tack för mig :)
Fick felkod på min EGR ventil = signal saknas. Då började jag läsa mkt på detta forum o på det engelska volvoforum.uk.com o för hittade jag jätte mkt bra information om hur man skulle Gå till väga för att göra rent så den fungerade igen :)
Så här såg min ut när jag började

Hyfsat mkt sot.
Och sen va de in med broms rengörnings medel Bräckleen el vad det heter och en tandborste och många trasor.
Lite av de lösa som kom ut

Mkt satt som berget men det blev iallafall renare än innan :)
Så här såg de ut efter 3 timmar

Sen kan man tvätta de med diesel med men de får bli ett senare projekt.
Felkoden försvann och bilen kändes mkt piggare o svarade på gasen bättre under acceleration (placebo?)
Men men undrar hur många Volvo dieslar som ser ut så här el värre som rullar på vägarna?
Tack för mig :)
Volvo V70N D5 AWD -06, Italien import, 18300 mil, utan Rails och strålkastartorkare, Har vida och håller på att lära mig de
- By persve