Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#907491
crumpets skrev:Då var min m3-gissning inte helt fel då Bayersk V8! Riktigt nice köp, bra! Vad är det för spec på motorn?
Nej, det var inte dumt gissat alls. Tyvärr blev det ingen M-modell denna gång (oklart om det blir sådan nån gång. Försäkringspremierna är inte kul alls)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N62#N62B40
N62B40 is a 4,000 cc version producing 302 bhp at 6300 rpm and 390 N·m at 3500 rpm.
grillchips skrev:Några planer eller blir det bara att åka gött ett tag?
Än så länge åker jag bara runt och njuter av avgasljudet. Kan inte komma på nåt att ändra faktiskt.
Dragkrok har jag tänkt på att montera men jag tror jag struntar i det då jag tror målgruppen framöver inte ser det som värdehöjande utan i värsta fall tvärtom.
#907539
Trodde också det var 'riktig' V8. Men en BMW är ju fint. Fantastiska motorer. 1 liter milen eller strax däröver är ju ungefär vad min 240 tar på vintern, så det är ju acceptabelt. Vad kostar servicen då? Antar att det inte är så billigt och enkelt som i en stötstångsmotor från jänkarna.
#907593
Lövet skrev:N62B40 is a 4,000 cc version producing 302 bhp at 6300 rpm and 390 N·m at 3500 rpm.
Hm, det var ju faktiskt inte så imponerande. 390nm vid 3.5k. Jag vill minnas att min motor(B5204T3) når sitt max vrid vid 3k(310nm) och max hk vid ~4.5k(225), betydligt tidigare än motsvarande 2.3a iaf.

Och jo, givetvis är det mindre siffror på min motor, den är ju både bra mycket äldre, har 3 mindre cylindrar och är bara en 2.0a :P Men det är ju riktigt skönt med en motor där effekten kommer tidigt, iaf som bruksbil :)


Du får ta och montera en kompressor på det där åket så det blir lite fart i eländet :-)-)
#907603
Jag har haft T5 också så jag har lätt att jämföra och även om den når maxvrid tidigare så är den svagare hela tiden, på alla varvtal.
Känslan i bilarna är väldigt annorlunda. V8an är aldrig ansträngd och behöver (av naturliga skäl) ingen spoolup alls.
#907607
Även om V8:an inte har så mycket som 390Nm förrän 3500 varv så har den ju knappast dåligt med vrid innan det... En turbomotor är ju DÖD innan den pinnar upp till maxvridet. En motor med bra cylindervolym har inte samma vridkurva så den känns inte klen på samma sätt innan det varvet, bara lite mindre mosig. Lär ju vara respektabla 300Nm redan hyfsat tidigt.
#907706
Lövet skrev: Än så länge åker jag bara runt och njuter av avgasljudet. Kan inte komma på nåt att ändra faktiskt.
Jag förmodar att ljudteknikerna på BMW har sett till att leda in ljudet i kupén, utan att du behöver dra ned rutorna?

I den mån D5:an har ett skönt ljud filtreras det mesta bort av kupén och det man har kvar är vibrationerna och ett ganska anonymt orr'ande. :|
#907757
Nej, det är oldschool avgasljud som gäller på E60. 8)
#908025
Yes, den är spacegrå. Gillar färgen rejält jag också.

Model description: 540i
Market: Europa
Type: NW31
E-Code: E60 (MUE)
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 4
Engine: N62B40O1 - 4,00l (225kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: automatisch
Body Color: Spacegrau Metallic (A52)
Upholstery: Leder Dakota/schwarz (LCSW)
Production date: 03.04.2007
Assembled in: Dingolfing

Automatic transmission
S217A
Active steering
S2NNA
BMW alloy wheel, M double spoke 172
S300A
Emergency spare wheel
S302A
Alarm system
S320A
Deleted, model lettering
P337A
M Sports package
S423A
Floor mats, velours
S428A
Warning triangle and first aid kit
S431A
Interior mirror with automatic-dip
S439A
Interior trim finishers, matt chrome
S442A
Cup holder
S456A
Comfort seat with memory
S465A
Through-loading system
S470A
Isofix-System
S494A
Seat heating driver/passenger
S502A
Headlight cleaning system
S508A
Park Distance Control (PDC)
S522A
Xenon Light
S534A
Automatic air conditioning
S536A
Auxiliary heating
S544A
Cruise control with brake function
S609A
Navigation system Professional
S644A
Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698A
M Sports suspension
S710A
M leather steering wheel
S715A
M Aerodynamics package
S760A
High gloss shadow line
S761A
Individual sunshade glazing
S775A
Headlining anthracite
S850A
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]