Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har märkt att det verkar vara olika på olika bilar. Som min förra 2,4D 2010 hade annorlunda knappar till fönsterhissarna, samt att helljuset gick att tända helt på 0an, vare sig det var mörkt eller inte. På min 2,5FT 2010 som jag går det bara blinka med helljuset på 0:an.
Så här är det:
bilar utan ABL (Active Bending Light) = Läge 0 = bara halvljus (och såklart ljustuta), Läge strålkastare = halv- och helljus
bilar med ABL (dvs alla med xenon from MY12) = läge 0 = halv- och helljus men ej ABL, Läge strålkastare = -"- + ABL

PH
perhall skrev:Så här är det:
bilar utan ABL (Active Bending Light) = Läge 0 = bara halvljus (och såklart ljustuta), Läge strålkastare = halv- och helljus
bilar med ABL (dvs alla med xenon from MY12) = läge 0 = halv- och helljus men ej ABL, Läge strålkastare = -"- + ABL

PH
Nej det stämmer inte. Som sagt, den senaste mjukvaran (fick min i september) innebär ABL också i läge 0. Det är ingen skillnad mellan de två ljuslägena. Jag undrar fortfarande varför man inte kan få ha sin ljustuta. Det är ett så användbart verktyg i trafiken.
Sleeper skrev:
perhall skrev:Så här är det:

PH
Nej det stämmer inte. Som sagt, den senaste mjukvaran (fick min i september) innebär ABL också i läge 0. Det är ingen skillnad mellan de två ljuslägena. Jag undrar fortfarande varför man inte kan få ha sin ljustuta. Det är ett så användbart verktyg i trafiken.
Det är ingen skillnad på lägena i min heller, halvljus i bägge.

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]