Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Riktigt fin! Grattis ännu en gång!
av AddeXC70
Robbi skrev:
AddeXC70 skrev:Suck, jag har tre långa veckor kvar tills min XC70 Sport Edition är klar...
Men den som väntar på något gott...
På håret att du får nivåreglering då? Hoppas att du får det, det har varit många bud om det. Min säljare hade mejlat någon produktionschef och den infon han fick är att det är standard för MY2015. Och det blir väl inte MY2016 från v.40?
Fina bilder! Gillar verkligen fälgarna gör nästan hela bilen!
Såg i Min Volvo att bilen nu är bygg och planerad leverans blir v44!
Förutsätter att autnivåregl är med då Volvo har sitt ändringsfönster v46.
Det borde oxå vara då kromet runt dimljusen kommer tillbaka. Tur bilen byggdes innan så att jag slipper detta bling bling :-)
Blir intressant att jämföra med kollegan på jobbet som hämtade ut sin XC70 D4 AWD Summum med ballongdäck förra vecka Map komfort och vägljud.
Användarvisningsbild
av Robbi
Tack, gillar verkligen bilen och nu börjar jag vänja mig med det lite dova motormullret. Låter inte på samma sätt som min gamla D4 MY13. Vad är det för krom runt dimljusen? Ja, jäklar, det är ju dimljus på? Hur sätter man på dem?
av Tombola
AddeXC70 skrev:
Robbi skrev:
AddeXC70 skrev:Suck, jag har tre långa veckor kvar tills min XC70 Sport Edition är klar...
Men den som väntar på något gott...
På håret att du får nivåreglering då? Hoppas att du får det, det har varit många bud om det. Min säljare hade mejlat någon produktionschef och den infon han fick är att det är standard för MY2015. Och det blir väl inte MY2016 från v.40?
Fina bilder! Gillar verkligen fälgarna gör nästan hela bilen!
Såg i Min Volvo att bilen nu är bygg och planerad leverans blir v44!
Förutsätter att autnivåregl är med då Volvo har sitt ändringsfönster v46.
Det borde oxå vara då kromet runt dimljusen kommer tillbaka. Tur bilen byggdes innan så att jag slipper detta bling bling :-)
Blir intressant att jämföra med kollegan på jobbet som hämtade ut sin XC70 D4 AWD Summum med ballongdäck förra vecka Map komfort och vägljud.
Hej på er,

blev nyfiken på det där med ändringsfönster v46? Kommer det några uppdateringar som ni känner till då? Vad gäller nivåreglering så går väl inte detta få på sportchassit (V70), men om jag förstår det riktigt så är det en XC70 ni pratar om?

Själv tänkte jag i dagarna lägga in en beställning på en Flaminco röd V70 Sport Edition. Därmed blev det väldigt intressant om det kommer några nyheter som man ska vänta på någon vecka till? Har velat mellan denna och nya Passat länge, men det känns som Passat återigen gör bort sig när det kommer till bredd mellan hjulhus i bakluckan. Med hund och två små är bredden väääldigt viktig!

Men som sagt, vore superintressant att veta om några nya uppdateringar etc är på gång så att man bör avvakt!
Användarvisningsbild
av svergie2
Robbi skrev:DRL?
Ljus som lyser istället för halvljus när det är ljus ute och bra sikt. Ha vredet på auto så sköter det sig självt!
Användarvisningsbild
av Robbi
svergie2 skrev:
Ljus som lyser istället för halvljus när det är ljus ute och bra sikt. Ha vredet på auto så sköter det sig självt!
Aha, tack för infon. Det är därför många nya bilar kör med utan halvljus på. När blev det lagligt?
av Elmeholt
Robbi skrev:
svergie2 skrev:
Aha, tack för infon. Det är därför många nya bilar kör med utan halvljus på. När blev det lagligt?
Sålänge man har ett dimljus/varselljus tänt istället så har det varit lagligt i sådär, 100år? ;)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
DRL = Day Running Light! Har funnits några år men är nog standard sedan my 14 tror jag på V70 och och my 15 på xc70
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]