Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
bibbedlizard skrev:Testade idag och det ända som kommer upp är att status uppdateras när fordonet kommer i rull, givarna kostar runt 1900 för 4 st, jag köpten en sats om 4 givare för ca 1600 med rabbat. Med arbete och vad det kostar vet jag inte!
Varför köpte du det? Till gamla vinterdäck? Du borde väl fått med givarna till nya bilen?
Användarvisningsbild
av Robbi
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Ok, såg nu att bilen måste vara stilla när man deaktiverar funktionen, det var inte min. Var din bibbedlizard?
Kunde du deaktivera och den fortsatte vara det även när bilen stängdes/startades på nytt?
Testade att deaktivera när jag klev in i bilen men nej, det går bara att kalibrera. Konstigt.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Robbi skrev:
bibbedlizard skrev:Testade idag och det ända som kommer upp är att status uppdateras när fordonet kommer i rull, givarna kostar runt 1900 för 4 st, jag köpten en sats om 4 givare för ca 1600 med rabbat. Med arbete och vad det kostar vet jag inte!
Varför köpte du det? Till gamla vinterdäck? Du borde väl fått med givarna till nya bilen?
Köpte nya fälgar och vinterdäck, och tänkte att det är lika bra att sätta dit fyra nya givare när man ändå ska kränga på nya däcken.
Skiftade till vinterdäcken idag och nu kommer det upp en varningslampa för däcktryck, det är det ända som händer verkar det som, provade kalibrera givarna men bilen hittar dom inte. Ska ringa till bilia och höra, man måste säkert aktivera nya givarna mot vida.
Användarvisningsbild
av Robbi
Om du köpte däcken via Bilia i samband med bilköpet, borde de väl skickat med däck med givare? Jag köpte också vinterdäck till bilen då mina gamla V70 däck inte passade. Undrar om jag ska behöva köpa givare nu? Det blir väl konstigt då jag har mina däck på förvaring hos bilfirman och de ska skifta på däcken...
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Jag köpte fälgarna i efterhand, hade kvar plåtisar från gamla bilen som jag inte ville ha kvar, så det blev en uppsättning pandora black och givare från bilia tillsammans kostade dom 10700:- med rabatt. Sen blev det nordiska Michelin x- Ice 225/50/17 från infosite för 4300:- nu har jag iaf fina vinterfälgar som kan gå vidare till framtida Volvo bilar :)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Du får säkert med givarna när du beställde dom med bilen!
Användarvisningsbild
av Robbi
Var och pratade med däckkillen på min Volvo ÅF. Enligt honom har nu Volvo redan övergivit däckgivarna och de nya byggs med avläsning av ABS, eller nåt sådant. Enligt honom ett sämre system då ev. Läckage upptäcks snabbare med ventilgivarna. Fast mer ekonomiskt då. Mina vinterdäck skulle ha givare. Det går att köra utan men man måste kvittera vid varje start, som med bältena. Ingen big deal egentligen.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Får man bort varnings lampan då? Och hur gjorde man det? Jag försökte verkligen allt i natt men lampan var där och irriterade ändå :)
Användarvisningsbild
av Robbi
bibbedlizard skrev:Får man bort varnings lampan då? Och hur gjorde man det? Jag försökte verkligen allt i natt men lampan var där och irriterade ändå :)
Det är nog dessvärre så att lampan är där och irriterar. Hur irriterande är den då? En röd lampa upp i nyllet? Har du testat att bara kvittera med att cleara?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Den är gul, ungefär som en ABS lampa, själv tycker jag det är väldigt irriterande, jag är ju mekaniker själv så det sticker väldigt mycket i ögonen när det är en ny bil :) hur menar du med att kvittera och att cleara? Det går bara att kalibrera givarna.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21
Däck dimensioner

Kanske vore bättre att återbörda l[…]

Kul! Det drar ihop sig! :-D (Tack för pake[…]

Extraljus

Är det någon som har kört med xbb […]