Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
perin skrev:Läste i senaste ViB om en Audi ägaresom fått melmeddelande på TPMS, det troliga var då enligt en bekant (tror det var så) att det var batteriet som var slut. Mycket riktigt, det var batteriet som var slut, de håller tydligen ca 7år sedan måste man byta hela ventilen. Billigt var det också, 2500:-. STYCK. :evil:
Något för framtida beg. köpare att hålla koll på, 10.000 spänn att hosta upp på en sju år gammal bil.

Men värst i den här Audi historian var ändå att verkstaden skulle ha 2500:- för felsökningen. Är bilen 7 år gammal behöver man kanske inte vara "raketforskare" för att räkna ut vad det kan vara för fel i ett sådant här fall. :x
Du måste byta i både vinter o sommardäck efter 7 år så det blir 8 * 2500 + montering så 22.000 kr med jämna mellanrum att punga ut.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Vid det laget finns det "dummys" att lägga i typ handskfacket med ett pris på 500kr, eller nåt liknande.
Användarvisningsbild
av Robbi
Har nog inte fattat var givarna sitter, är det i ventilen? Hur blir det vid däckbyte till vinterdäck? Jag fick med vinterdäck i samband med bilköpet, sitter det givare i dessa också? Använder de samma ventiler till vinterdäcken? Har de inte tänkt på detta och jag får punga ut 10.000 i samband med det?
av dljungstrom
Att få tag i 4 st givare för totalt 2500 kr är ju ingen konst redan nu, det löser vilken däckfirma som helst - betalar man 10.000 kr för 4 st blir man blåst...
av Elmeholt
Tydligen så ska ny ny ny-producerade (från v39 och frammåt) komma med givare i ABSen istället. Det är bara att hoppas att det blir såna då, för då behöver man inte montera in något i däcken om jag förstått det rätt.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Testade idag och det ända som kommer upp är att status uppdateras när fordonet kommer i rull, givarna kostar runt 1900 för 4 st, jag köpten en sats om 4 givare för ca 1600 med rabbat. Med arbete och vad det kostar vet jag inte!
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Robbi skrev:Har nog inte fattat var givarna sitter, är det i ventilen? Hur blir det vid däckbyte till vinterdäck? Jag fick med vinterdäck i samband med bilköpet, sitter det givare i dessa också? Använder de samma ventiler till vinterdäcken? Har de inte tänkt på detta och jag får punga ut 10.000 i samband med det?
Ja dom är ventilen! Sitter innanför däcken och ut igenom ventilhålet...
av Linqid
dljungstrom skrev:Att få tag i 4 st givare för totalt 2500 kr är ju ingen konst redan nu, det löser vilken däckfirma som helst - betalar man 10.000 kr för 4 st blir man blåst...
Det är fortfarande löjligt med pengar som man tidigare slapp lägga ut. Vi har två nya MY15 BMW och båda bilarna har aktiv TPMS. Totalt 3 000 kr per bil för givarna utöver kostnaden för däck och fälg. För vinterdäcken till ettan stod givarna för nästan 30 % (!) av totalkostnaden! Det vill jag kalla rent ocker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21
Motorhaveri s60 2.4T

Har man inte bytt oljepump så brukar drevet […]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]