Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Var inne på service i veckan. Bromsarna helt slut "Du kan inte köra tills du lägger på vinterdäck om en månad". Är det verkligen sant att bilen inte varnar?
Det gjorde min BMW 320i-84...
PH
Det vore ju bra, eftersom BMW hade det 1984 och äve serviceindikator, Volvo har fortfarande bara en indikation för när det är dags för service.
Redan för 10 år sen, och kanske tidigare - har haft många BMW, men vet inte exakt vilket år olika saker infördes - fanns såväl angivelse för km till nästa service och typ av service som motsvarande för bromsvätska, bromsbelägg och kanske något mer.
PH
perhall skrev:Det vore ju bra, eftersom BMW hade det 1984 och äve serviceindikator, Volvo har fortfarande bara en indikation för när det är dags för service.
Redan för 10 år sen, och kanske tidigare - har haft många BMW, men vet inte exakt vilket år olika saker infördes - fanns såväl angivelse för km till nästa service och typ av service som motsvarande för bromsvätska, bromsbelägg och kanske något mer.
PH
Hur kommer det sig att du köpt en sämre bil än BMW som du jämför med i många avseenden ?
Volvo är ju bättre i många avseenden, det var väl inte konstigt...
Jag har haft massor BMW också och varit nöjd med det...
Bara för att man tycker en egenskap är märklig hos en bil så behöver ju inte det betyda att man borde ha köpt en annan.
När det gäller rost t ex så är ju VOlvo ljusår bättre än BMW. Om jag frågar om rost på ett BMW-forum tror jag inte att de där undrar varför jag inte köpte en Volvo..
PH
Elektriska slitagevarnare är skräp tycker jag...

Här är världens bästa slitagevarnare. En lilla blanka "fjädern" på bilden skrapar emot skivan utan att skada denna när det är dags att byta belägget och man märker det direkt. Super enkelt, Super Säker, Superbilligt, Superbra.

Bild
Vad händer om man sliter ned beläggen helt?
Fick anm vid senaste service och de rekommenderade byte inom 300 mil.
Nu har detta gått utan att jag hunnit byta.
Då slits friktionsmaterialet bort helt och stålet i klossen trycks mot skivorna. Det skrapar hemskt och förstör dina skivor.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]