Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
På sistone har min stopstart slutat funka i princip alltid, med "batteriet laddas" som meddelande. Dags att byta batteri då gissar jag.
Men är det inte rätt klent med batterier som pajar efter att bilen precis fyllt två år och fyra månader? 960:n hade jag i fem år och det var nåt gammalt sunkbatteri som suttit i hundra år i bilen när jag köpte den. Det slutade funka precis när jag sålde bilen. Det måste ju levt i minst 7 år.

Vet ni om man ska byta både stora och lilla batteriet samtidigt på stop/startbilar, eller duger det att bara byta stora?
av mattiasv60
Hej,
börja med att sätta det "stora" batteriet på laddning över natten. Det har jag fått göra ett par gånger på vår v60 med S/S och sen har det funkat igen utan problem.
/Mattias
Användarvisningsbild
av crumpets
Tack för svar! Har inställningar i bilen nollställts och så när du gjort det eller verkar det sparas? Gamla bilen var ju ett elände varje gång man plockat bort batteriet på. Klockan skulle ställas om, radion skulle låsas upp.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det blir så fasligt långa sladdar från åttonde våningen ner till parkeringen, och hissen rymmer inte bilen.

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]