Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Läste i senaste ViB om en Audi ägaresom fått melmeddelande på TPMS, det troliga var då enligt en bekant (tror det var så) att det var batteriet som var slut. Mycket riktigt, det var batteriet som var slut, de håller tydligen ca 7år sedan måste man byta hela ventilen. Billigt var det också, 2500:-. STYCK. :evil:
Något för framtida beg. köpare att hålla koll på, 10.000 spänn att hosta upp på en sju år gammal bil.

Men värst i den här Audi historian var ändå att verkstaden skulle ha 2500:- för felsökningen. Är bilen 7 år gammal behöver man kanske inte vara "raketforskare" för att räkna ut vad det kan vara för fel i ett sådant här fall. :x
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
[quote="Elmeholt"]Vad kostar det isf om volvo ska montera givare i mina vinterdäck?[/
Ring och kolla vad dom tar! Jag monterade givarna själv, givarna säljs i sats om 4 st för ca 1900:- man måste kränga av däcket från fälgen för att montera givarna! Sen vara riktigt försiktig när man kränger på däcket igen. Finns monteringsanvisningar samt artikelnummer på volvocars tillbehör, där står det även att man behöver aktivera givarna mot vida och kalibrera dom med ett TPMS verktyg.
Ska tilläggas att jag köpte original fälgar.
Senast redigerad av 1 bibbedlizard, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Det är bra timlön för att i förväg veta vad felet är och byta sensorerna och få in 2500kr extra. Men antar att priset för sensorerna sjunker allt eftersom fler bilar blir utrustade med dessa och tillverknings kostnaderna blir lägre.

Är det någon som vet vad det skulle kosta att eftermontera dessa?
Användarvisningsbild
av ersj
Se även denna tråd där det finns mer info om TPMS http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... s&start=15
Enligt vad jag har förstått där kommer Volvo ha TPMS via sensorer i några månader för att sedan gå över till TPMS via ABS-givarna. Någon som har koll på detta?
Min V40 som jag hämtade ny för tre veckor sedan (tillverkad i september) har TPMS ventiler men har inte däcktrycksinställningar/information under MyCar. Den har heller inte varnat när jag kört med däck utan sensorer :D
Användarvisningsbild
av Robbi
Hittade inget i menyn där man kunde stänga av det, endast kalibrera.
av Elmeholt
Robbi skrev:Hittade inget i menyn där man kunde stänga av det, endast kalibrera.
Enligt instruktionsboken så ska man göra såhär, du får gärna bekräfta om det fungerar samt om det återaktiveras igen sen vid nästa start:

Bild
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Robbi skrev:Hittade inget i menyn där man kunde stänga av det, endast kalibrera.
Samma här, var ute en sväng nu och kom på att jag skulle kolla det men det finns bara att man kan kalibrera givarna.
Användarvisningsbild
av Robbi
Ok, såg nu att bilen måste vara stilla när man deaktiverar funktionen, det var inte min. Var din bibbedlizard?
av Elmeholt
Robbi skrev:Ok, såg nu att bilen måste vara stilla när man deaktiverar funktionen, det var inte min. Var din bibbedlizard?
Kunde du deaktivera och den fortsatte vara det även när bilen stängdes/startades på nytt?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Robbi skrev:Ok, såg nu att bilen måste vara stilla när man deaktiverar funktionen, det var inte min. Var din bibbedlizard?
Jag provade när jag körde och när jag stannade, man kanske måste göra det när man startar bilen för när jag stannade stod det bara uppdaterar när bilen kommer i rull något sådant, skall prova imorrn igen...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]