Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska ta bort och fixa iordning strålkastarna hö/vä på min S40 -98! Men märkte efter att jag tagit bort alla skruvar till strålkastaren att fanskapet tar i frontspoilern.... Hur sitter denna? Många bultar som måste lös? Finns det någon som har en sprängskiss kanske som underlättar demontering av denna.
har inte kollat länkarna,men när jag bytte strålkastare på en S40 -98,så lossade jag på en grov bult underifrån o rakt upp ,du ser den om du kryper under,gick då att klämma ner stötfångaren tillräckligt för att få bort strålkastaren
Ja men då blev det lite mer klarhet. Blir nog att ta bort dom 4 bultarna under samt skruvarna i vardera hjulhus och dra ut skiten en bit. Känns enklast istället för att "slita" som dom gjorde på videon.

Tack för snabba svar :)
Var en halv omöjlighet att få lös lampan utan att ta bort stötfångaren, men det gick. Problemet kommer ju bli att få tillbaka skiten igen om man inte skruvar lös stötfångaren.

Kommer lossa dom 4 bultarna under bilen samt 2 skruvarna i hjulhusen och dra ut stötfångaren någon cm. Underlättar rejält!

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]